Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Zielińska
Agnieszka Zielińska
|
aktualizacja

Nie tylko zakupy i jedzenie, ale też badania. Zrobimy je bez wychodzenia z domu

0
Podziel się:

Badania krwi można zrobić w domu a wyniki konsultować zdalnie. Z takiej formy badań skorzystało już blisko 160 tysięcy Polaków. W sumie wykonano w ten sposób blisko pół miliona badań laboratoryjnych i testów.

Nie tylko zakupy i jedzenie, ale też badania. Zrobimy je bez wychodzenia z domu
Rynek usług diagnostycznych szybko rośnie (Pixabay, pixabay)

W praktyce wygląda to tak, że pacjent wybiera interesującą go usługę na stronie internetowej, ustala datę i godzinę oraz miejsce badania. Może wybrać specjalistę, który przeprowadzi wizytę - każdy z pracowników zespołu medycznego posiada profil z opisem i opiniami na jego temat. Wyniki badań można sprawdzić online i przesłać do konsultacji ze specjalistą, który odpowie w ciągu 24 godzin.

Zobacz także: Diagnostyka zakażeń COVID-19. Lekarze rodzinni są przeciążeni. Magdalena Krajewska mówi jak jest

Takie usługi oferuje platforma uPacjenta, która pierwotnie powstała z myślą o osobach wykonujących regularne testy krwi - kobietach w ciąży i rodzicach z małymi dziećmi, osobach starszych, niepełnosprawnych lub przewlekle chorych, dla których wizyta w stacjonarnym punkcie pobrań jest utrudniona, wiąże się również z ryzykiem lub stresem, a także o osobach pracujących, które nie chcą tracić czasu w kolejkach.

Rynek usług diagnostycznych szybko rośnie

Zdaniem Dominika Swadźby, pomysłodawcy i prezesa uPacjenta to zarazem pierwsza na świecie platforma tego typu, która realizuje badania krwi, oraz testy na COVID-19 z dojazdem do klienta. Obecnie miesięcznie z jej usług korzysta blisko 20 tysięcy klientów indywidualnych, w tym pracowników firm. W sumie w ciągu ostatniego roku liczba badań i testów wykonanych za pośrednictwem platformy wzrosła prawie 5 - krotnie.

- Odpowiedzieliśmy na ważną potrzebę rynku. Trend zamawiania badań do domu spotęgowała także pandemia, głównie trudności w przemieszczaniu i ograniczony dostęp do służby zdrowia. W efekcie tylko w marcu tego liczba Polaków korzystających wizyt domowych platformy wzrosła ponad 2,5 razy w porównaniu do czasu z początku pandemii - komentuje Dominik Swadźba.

Dużą grupę klientów platformy stanowią także firmy. Choć wiele z nich oferuje pakiety medyczne, pracownicy nie badają się regularnie. - Dlatego firmy zapraszają nas do siebie. To dla nich gwarancja, że pracownik zostanie przebadany. Dotąd odbyliśmy blisko 2,5 tys. takich wizyt - mówi Dominik Swadźba. Jego zdaniem dla korporacji to także element odpowiedzialnego biznesu, podnoszący atrakcyjność pracodawcy.

Portal uPacjenta skupia swoją działalność na największych miastach w Polsce, ale dzięki współpracy z siecią laboratoriów Diagnostyka, do dyspozycji użytkowników platformy jest ponad 1,2 tys. stacjonarnych punktów pobrań w kraju. W ofercie znajduje się ponad 700 różnych badań laboratoryjnych, w tym testów COVID-19.

Do końca przyszłego roku założyciele platformy chcę zaoferować swoje usługi także w Europie, m.in we Włoszech i Hiszpanii. Planują także wprowadzić na polski rynek, popularne w Europie i USA, testy wysyłkowe.

Wartość rynku usług diagnostyki laboratoryjnej w Polsce wyniosła w 2019 roku blisko 7 mld, z czego około 4,2 mld zł to prywatne badania laboratoryjne. Prywatne punkty stanowią obecnie 60 proc. wszystkich laboratoriów analitycznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)