Niemiecka sieć podbija Polskę. Chce mieć aż 400 sklepów
Firma Woolworth przyspiesza rozwój w Polsce. W ciągu nieco ponad miesiąca otworzyła w naszym kraju siedem sklepów. Działania te wpisują się w strategię sieci, która zamierza mieć 400 placówek w kraju.
Niemiecka sieć dyskontów Woolworth dynamicznie zwiększa swoją obecność w Polsce. W pierwszej połowie listopada otworzyła dwa nowe sklepy: Zielonej Górze i Kwidzynie, a do dziś przybyło na mapie Polski kolejnych siedem placówek: w Legnicy, Tychach, Nysie, Raciborzu, Tarnowskich Górach, Jędrzejowie i Gdańsku.
Nowe placówki są istotnym elementem długoterminowej strategii ekspansji, mającej na celu posiadanie w Polsce 400 sklepów (obecnie jest ich ponad 70).
W co inwestować w 2026? Doradca odpowiada
Chcą walczyć o pozycję lidera
Cytowany przez retail.net Szymon Dąbrowski, managing director Woolworth na Polskę, podkreślał w listopadzie, że Polska jest strategicznym rynkiem dla sieci i że firma zamierza stać się liderem w segmencie non-food, oferując około 12 tys. produktów w niskich cenach.
Asortyment sklepów Woolworth obejmuje odzież, zabawki, dekoracje, akcesoria domowe, chemię gospodarczą, galanterię, artykuły papiernicze oraz drobne AGD.
Pierwszy sklep Woolworth w Polsce otworzył się w maju 2023 roku w Krakowie. Natomiast w Niemczech pierwszy sklep pod tym szyldem powstał w 1927 r. w Bremie. Wtedy jako spółka zależna amerykańskiej firmy o tej samej nazwie. Z Amerykanami niemiecka sieć była związana do 1998 r., kiedy to została przejęta poprzez wykup menedżerski (ang. management buyout). Na niecałe dwa lata przed wnioskiem o upadłość sieć handlową wykupiły fundusze z Wielkiej Brytanii i USA.
Na stronie internetowej firmy czytamy, że w Niemczech ma ponad 800 placówek, a jej celem jest posiadanie pięciu tysięcy sklepów w Europie.