Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
CHE
|

Opłaty na autostradach nie dla wszystkich. Więcej zapłacą kierowcy ciężarówek

72
Podziel się

Rząd podjął decyzję ws. opłat na autostradach. Kierowcy osobówek nie zapłacą w najbliższym czasie za przejazd nowymi odcinkami, za to po uruchomieniu systemu e-TOLL wydłużona zostanie sieć płatnych tras dla ciężarówek.

Opłaty na autostradach nie dla wszystkich. Więcej zapłacą kierowcy ciężarówek
Opłaty na autostradach. System e-TOLL wejdzie w życie już w drugiej połowie roku (Wikimedia Commons, Ralf Lotys CC BY 3.0 Wikimedia)
bEizwKPV

Kierowcy osobówek mogą odetchnąć z ulgą. Nowe odcinki dróg nie są obejmowane opłatami i w najbliższym czasie nie ulegnie to zmianie. Na obecną chwilę długość autostrad wzrosła już do ponad 1700 km, za to opłaty dla osobówek nie obejmują nawet jej połowy (712 km).

Problem mogą mieć za to przewoźnicy i dostawcy. Mowa o pojazdach o masie powyżej 3,5 tony. Co prawda w ich przypadku liczba płatnych odcinków zwiększyła się ostatni raz w 2017 r. (do 3660 km), ale sytuacja może się zmienić już w czerwcu.

bEizwKPX

Sytuacja tych kierowców pogorszy się po wejście w życie systemu e-TOLL.

Już bowiem pod koniec czerwca na państwowych odcinkach dróg płatnych zostanie uruchomiony nowy system poboru opłat e-TOLL. Zastąpi używany dotychczas system viaTOLL, który będzie wygaszany do końca czerwca.

W pierwszym etapie nowy system ma być stosowany jedynie przez pojazdy ciężarowe. Dla wszystkich pojazdów nowy system poboru opłat ma zostać udostępniony w grudniu 2021 roku. Tym samym z państwowych autostrad ostatecznie znikną szlabany.

Jak ponadto wylicza "Dziennik Gazeta Prawna", autostrad i dróg ekspresowych mamy 4269 km, a kierowcy ciężarówek muszą dodatkowo płacić na niektórych zwykłych drogach krajowych.

bEizwKQd
Zobacz także: Droga ekspresowa S3. Niezwykłe nagranie zarejestrowane w tunelu pod drogą
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bEizwKQy
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(72)
Kirk
2 miesiące temu
Złoty interes. Najpierw wybudować z publicznych pieniędzy drogę, zawyżając koszty wszystkiego i dając zarobić powiązanym firmom, potem brać pieniądze od podatnika- w tym przypadku inwestora- za możliwość użytkowania tej drogi. To tak jakbym na własnej działce postawił sobie wychodek i sam sobie kazał płacić za korzystanie z niego.
. Antoni
2 miesiące temu
Podatki z których buduje się autostrady niech płacą ci którzy po nich nie jeżdżą.Ci którzy z nich korzystają powinni jeździć za darmo.Tak rozumiem logikę komentarzy.
Pyrak
2 miesiące temu
Mam się cieszyć, że o pół roku przesunęli zdzieranie z osobówek? Jedna autostrada - A2 (ciekawa kalkulacja) 100km Poznań-Konin ponad 40zł, 100km Konin-Łódź około 10zł; 100km Łódź-Warszawa 0 zł - wolałbym, żeby to wyrównano; ale w dół, a nie w górę. Droga tam i z powrotem i w ciągu jednego dnia "pęka stówka" , nie mówiąc o Niemcach to w Czechach, Słowacji, czy Austrii za tygodniową winietę zapłacę mniej niż 50zł. Jestem na tyle stary, że pamiętam tłumaczenia o korzyści przesunięcia podatku drogowego w cenę benzyny (znacznie więcej będą płacili tylko ci którzy więcej jeżdżą - reszcie wyjdzie taniej). Już teraz podwójnie opodatkowane są autostrady (na bramkach i w benzynie podatek na utrzymanie dróg), za chwilę podwójnie opodatkują drogi szybkiego ruchu, potem krajowe, wojewódzkie itd. E-Toll to "cudowne narzędzie" wystarczy tylko w bazie dopisać drogę i cenę , a pieniądze z naszych komórek popłyną "same" do budżetu na pomysły Misiów, Antków, Sasiów, Bajtków i ich następców. Biednych już nie ma z czego "doić", czas się wziąć do wykańczania klasy średniej. Najgorsze jest to, że raz przykręconej śrubki nikt nie luzuje, bo nawet po zmianach na "kiełbasę wyborczą" musi starczyć.
bEizwKQz
JSA
2 miesiące temu
Do "Tirowiec" od kiedy autostradę "kulczyka" czy "staleksportu" wybudowano za rządowe pieniądze ? A w ogóle to skąd rząd ma swoje pieniądze, od Obajtka czy Sasina ?
ciężarowe
2 miesiące temu
samochody-dostawcze- powinni jechać pociągiem towarowym do miejscowości ---szybciej ,taniej ,bezpiecznie no i jaka ekologia mniej spalin ---oczywiście pociągi elektrycznym napędem ------przystosowanie kolei do przewozów samochodów ciężarkowych -dostawczych - to by było coś zł amasy polityczne
...
Następna strona