Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Opóźniony lub odwołany lot. W czym może pomóc Rzecznik Praw Pasażerów?

- Pasażer ma kilka dróg. Jeśli chce rozstrzygnięcia, powinien złożyć wniosek do sądu i poprzeć go dowodami. Przed Rzecznikiem prowadzone są postępowania mediacyjne, mające doprowadzić do ugody. Skala skarg, które wpływają, jest ogromna - mówiła Renata Piwowarska, Rzecznik Praw Pasażerów w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Dodała, że nie zawsze taką ugodę udaje się osiągnąć. - Pasażer zawsze uważa, że odszkodowanie mu się należy, a przewoźnik będzie utrzymywał, że się nie należy - wyjaśniła. ULC na swojej stronie internetowej informuje, że wnioski liczone są w tysiącach. Obecnie rozpatrywane są te złożone w I kwartale 2021 r. Jednak już samo złożenie wniosku do Rzecznika Praw Pasażerów w terminie roku od daty lotu, przerywa bieg terminu przedawnienia. - Jeśli nie uda się doprowadzić do ugody, pasażer ma jeszcze czas na pójście do sądu - zaznaczyła. Radziła, aby się nie zniechęcać. - Zawsze warto spróbować - podkreśliła.

13
Podziel się:
KOMENTARZE
(13)
Sceptyczny
rok temu
Wizz air ja już nigdy nie polecę...nawet jakby cyganie proponowali darmowy lot
Antyk
rok temu
Wizz poprzez DPD wiózł zagubiony bagaż przez TYDZIEŃ i jeszcze kurier marudził, że musi nosić
Szymon 2023
rok temu
Kto normalny lata Lotem. Słowa pilota LOTU. Zastanówcie się nim wybierzecie LOT.
Pan Prezes
rok temu
Mój brat przeczuwał , że z lataniem po 2020 roku będzie cienko . Dlatego co se miał polatać , to se polatał 10 lat wcześniej .
Daz
rok temu
Wizzair to pewnie najgorsza z lini. Z powodu jakichś technicznych problemów nie można byłoa zrobić check in, nic ich to nie interesowało. Check in na lotnisko wyszedł dużo drożej niż same bilety. W samolocie z drzwi ewakuacyjnych ciekła woda bo nie były szczelne i zarzucało na pasazera obok wodą to steward zatkał dziurę chusteczkami. Masakra.