Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Przemysław Ciszak
Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Pandemia rozłożyła branżę eventową. Duzi planują, mniejsi sprzedają

185
Podziel się:

Pandemia koronawirusa doprowadziła do zamknięcia wszelkich imprez i atrakcji masowej rozrywki. Odwołane pikniki, koncerty, zamknięte parki rozrywki, aquaparki czy parki trampolin. Wielu nie przetrwało. Sprzedają biznesy, aby odzyskać choć część kosztów.

Pandemia rozłożyła branżę eventową. Duzi planują, mniejsi sprzedają
Giganci branży eventowej przetrwają, mali wyprzedają sprzęt (Pixinio)

Pandemia, obostrzenia sanitarne i kolejne lockdowny sprawiły, że wiele firm, w większości małych i średnich, nie wytrzymało. Wśród branż, które ucierpiały, jest szeroko rozumiana rozrywka. Organizujące ją firmy eventowe, wszelkie parki rozrywki czy aquaparki musiały zawiesić lub drastycznie ograniczyć działalność, co spowodowało spadek obrotów o 80–95 proc.

Według GUS w ubiegłym roku funkcjonowało około 38 tys. takich firm organizujących rozrywkę. Dziś wiele z tych firm wystawiło oferty sprzedaży swoich biznesów, licząc na odzyskanie choć części pieniędzy.

Zobacz także: Miliardy złotych strat. Otwarcie hoteli to "długi powrót do normalności"

Mniejsi się wyprzedają

Na popularnych portalach sprzedażowych mnożą się oferty sprzedaży firm - wioska indiańska, sale do lasertagów, park trampolin, czy tzw. dmuchańce... przykładów jest wiele. To właśnie w internecie w czasach pandemii, kiedy wzmogła się nasza aktywność w sieci, najskuteczniej szukać potencjalnych kupców, dlatego tam się ogłaszają.

– Ponad rok zamknięcia zrobił swoje – mówi nam pani Kinga, która wystawiła na sprzedaż park trampolin w Nowym Sączu. – Lockdown był głównym powodem tej decyzji – przyznaje.

Za kompletną konstrukcję o wymiarach 25 na 17 metrów, w skład której wchodzą w sumie 23 trampoliny (11 dużych trampolin płaskich, 8 trampolin skośnych, 4 długie) baseny na gąbki i tory, właścicielka chce 130 tys. zł.

Jak przyznaje, koronawirus sprawił, że prowadzenie takiej działalności obarczone jest ryzykiem - nigdy nie wiadomo, kiedy zapadnie decyzja o kolejnym zamknięciu.

- W krótkich miesiącach otwarcia mieliśmy zaledwie 20 proc. obłożenia. Choć działaliśmy w reżimie sanitarnym, ludzie obawiali się takich miejsc - przyznaje.

Jak dodaje, szczęśliwie nie była to jedyna działalność, jaką prowadzi jej spółka. - Tylko dlatego tak długo wytrwaliśmy, ale trzeba było dokładać do biznesu - zaznacza.

Swój biznes sprzedaje również Franciszek. Jego firma zajmowała się organizacją pikników firmowych, imprez integracyjnych, koncertów, konferencji, wypożyczaniem atrakcji i sprzętu w postaci dmuchanych placów zabaw. Pandemia sparaliżowała tę działalność.

Nawet zapowiedzi stopniowego luzowania obostrzeń czy odmrażania branż nie przekonują go do dalszego inwestowania w tę działkę.

- Już nie liczymy na lato. Sytuacja jest zbyt niepewna, aby oprzeć na tym plany biznesowe. Nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony kolejny lockdown i kolejna fala - mówi.

Jak mówi, sezon na tego typu pikniki zaczyna się wraz z majówką i trwa przez czerwiec i lipiec. Pierwsze dwa terminy, majówkę i czerwcówkę, już można spisać na straty. - Później jeszcze zainteresowanie jest w sierpniu w związku dożynkami, jeśli pogoda dopisze to też wrzesień i październik w związku z imprezami firmowymi, festiwalami i imprezami miejskimi - wylicza.

Duzi planują

Jak łatwo przewidzieć, sprzedają swoje biznesy głównie ci mali i średni. Duże firmy, jak parki rozrywki czy aquaparki, mimo ogromnych kosztów poniesionych w czasie zamknięcia wciąż walczą i planują strategię na czas, kiedy będą mogły zacząć działać.

"W związku z decyzją rządu o ponownym uruchomieniu miejsc takich jak kluby fitness, sauny i baseny, Aquapark Wrocław planuje otwarcie wszystkich stref na 6 czerwca, czyli w pierwszy dzień, kiedy będzie to możliwe" - informuje Wrocławski Aquapark.

W obiekcie trwają ostatnie przygotowania przed otwarciem. Baseny zostały napełnione wodą, dobiegają końca remonty.

– Dokładamy wszelkich starań, aby zaprosić naszych gości do odmienionego Aquaparku – zaznacza Anna Lisowska, rzeczniczka wrocławskiego Aquaparku.

Jak przyznaje Kornel Kempiński, dyrektor obiektu, sytuacja jest bardzo dynamiczna. - Zarówno oferta, jak i godziny otwarcia mogą ulec zmianie. Jest to niezależne od nas, ponieważ musimy reagować na zmieniające się wytyczne – mówi.

Do ponownego otwarcia przygotowuje się również Energylandia. Park rozlokował na świeżym powietrzu zdecydowaną większość swoich atrakcji i wprowadził promocję na bilety.

"W sezonie 2021 czeka na wszystkich spragnionych szaleństw na rollercoasterach oraz atrakcji dla dzieci. Łącznie znajdziemy ich tutaj aż 94, w tym wyróżnić możemy: dedykowane 22 atrakcje dla dzieci od 2 roku życia, 14 w strefie Familijnej, 10 ekstremalnych oraz 5 w najnowszej strefie Smoczy Gród" - wylicza organizator.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(185)
Bez
3 lata temu
I o to chodziło. Wkrótce wszystko wykupi Obajtek lub jemu podobni.
Closs
3 lata temu
Nie poddawajcie się bo to już nie długo wróci do tego co było w poprzednich latach
BIZNESminus
3 lata temu
WSZYSTKO ZGODNIE WEDŁUG RZĄDOWEGO PROGRAMU ''BIZNES - ''
BIZNESminus
3 lata temu
WSZYSTKO ZGODNIE WEDŁUG RZĄDOWEGO PROGRAMU ''BIZNES - ''
BIZNESminus
3 lata temu
WSZYSTKO ZGODNIE WEDŁUG RZĄDOWEGO PROGRAMU ''BIZNES - ''
...
Następna strona