Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

PKP Intercity idzie na zakupy. Ogłosi przetarg m.in. na szybkie pociągi

9
Podziel się:

Państwowy przewoźnik zapowiedział ogłoszenie dwóch przetargów, których celem jest modernizacja taboru. Jeden dotyczy pojazdów piętrowych, a drugi pociągów, które będą mogły przewozić pasażerów z prędkością 250 km/h, jak poinformował Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

PKP Intercity idzie na zakupy. Ogłosi przetarg m.in. na szybkie pociągi
PKP Intercity ma 20 pociągów Pendolino (money.pl, Rafał Parczewski)

Jedyne składy PKP Intercity, które zostały homologowane do prędkości 250 km/h, to Pendolino. Przewoźnik ma 20 sztuk tych pociągów w swojej flocie, ale zamierza powiększyć liczbę pojazdów, mogących jechać z tą prędkością.

Szef PKP Intercity Janusz Malinowski zapowiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową, że jesienią tego roku spółka planuje ogłosić przetarg na pociągi do podróży z prędkością do 250 km/h.

Prezes przewoźnika dodał, że obecnie trwają jeszcze ostatnie analizy, ile szybkich składów PKP Intercity pozyska w ramach przetargu. Zakup oczywiście będzie uzależniony od ofert - czy w ogóle będą, a jeśli tak, to czy zmieszczą się w kosztorysie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dealer Rolls-Royce, McLaren, Aston Martina "Sprzedaję 2,5 tys aut rocznie" Piotr Fus w Biznes Klasie

PKP Intercity zamówi wagony piętrowe

Po ogłoszeniu przetargu na szybkie pociągi PKP Intercity planuje rozpocząć poszukiwania dostawcy piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chodzi o pojazdy składające się z dwóch członów sterowniczych, znajdujących się na końcach pociągu i członów pośrednich. PKP Intercity ma już elektryczne zespoły trakcyjne, takie jak Pendolino.

PKP Intercity początkowo planowało kupić 38 piętrowych pociągów typu push-pull. Przewoźnik unieważnił jednak dwa postępowania przetargowe. W drugim propozycja złożona przez konsorcjum nie podlegała dalszej ocenie, gdyż skończył się termin związania ofertą. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, ponieważ złożona oferta przewyższała zaplanowany budżet na zakup pojazdów o 2,4 mld zł.

Do 2030 r. PKP Intercity planuje uruchamiać około dwa razy więcej pociągów, zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie i zaoferować podróżnym wysoki standard podróży. Aby to osiągnąć, spółka zakłada inwestycje 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(9)
elax
2 miesiące temu
Te wasze artykuły są coraz głupsze . Intercity zakupi szybkie pociągi ? Poważnie a po czym one będą jezdzić ? PO WOLNYCH TORACH ? To tak jakbyś kupił sobie lamborgini do jazdy po zaoranym polu.
kazek
2 miesiące temu
oj gdyby średnia była 90 km byłby to cud
Henio
2 miesiące temu
250 km/h, a po drodze szlabany, na które pchają się samochody, kiedy są opuszczane.
Guru
2 miesiące temu
Bez sieci CPK pojeździ nie szybciej niż kolej podmiejska.
erqfgv
2 miesiące temu
jak narazie to mamy pendolina z odpadającymi fotelami, przetartciami w srodku jak by się 30 letnim pociągiem jechało..... Oczywiscie przy jakiejs lokalnej pesie czy newagu gdzie w nowych pociągach sa takie wibracje ze szyby z okien mało nie wypadną - pewnie przez odbiór niekompetentnych osób albo po prostu jakims przestepstwie to nic..... ale za taka kasę to jest obraz koleji - tragedia....