PKP Intercity idzie na zakupy. Ogłosi przetarg m.in. na szybkie pociągi

Państwowy przewoźnik zapowiedział ogłoszenie dwóch przetargów, których celem jest modernizacja taboru. Jeden dotyczy pojazdów piętrowych, a drugi pociągów, które będą mogły przewozić pasażerów z prędkością 250 km/h, jak poinformował Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

kolej pociąg peron przystanek transport pendolino kolejePKP Intercity ma 20 pociągów Pendolino
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac.  LOS

Jedyne składy PKP Intercity, które zostały homologowane do prędkości 250 km/h, to Pendolino. Przewoźnik ma 20 sztuk tych pociągów w swojej flocie, ale zamierza powiększyć liczbę pojazdów, mogących jechać z tą prędkością.

Szef PKP Intercity Janusz Malinowski zapowiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową, że jesienią tego roku spółka planuje ogłosić przetarg na pociągi do podróży z prędkością do 250 km/h.

Prezes przewoźnika dodał, że obecnie trwają jeszcze ostatnie analizy, ile szybkich składów PKP Intercity pozyska w ramach przetargu. Zakup oczywiście będzie uzależniony od ofert - czy w ogóle będą, a jeśli tak, to czy zmieszczą się w kosztorysie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dealer Rolls-Royce, McLaren, Aston Martina "Sprzedaję 2,5 tys aut rocznie" Piotr Fus w Biznes Klasie

PKP Intercity zamówi wagony piętrowe

Po ogłoszeniu przetargu na szybkie pociągi PKP Intercity planuje rozpocząć poszukiwania dostawcy piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chodzi o pojazdy składające się z dwóch członów sterowniczych, znajdujących się na końcach pociągu i członów pośrednich. PKP Intercity ma już elektryczne zespoły trakcyjne, takie jak Pendolino.

PKP Intercity początkowo planowało kupić 38 piętrowych pociągów typu push-pull. Przewoźnik unieważnił jednak dwa postępowania przetargowe. W drugim propozycja złożona przez konsorcjum nie podlegała dalszej ocenie, gdyż skończył się termin związania ofertą. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, ponieważ złożona oferta przewyższała zaplanowany budżet na zakup pojazdów o 2,4 mld zł.

Do 2030 r. PKP Intercity planuje uruchamiać około dwa razy więcej pociągów, zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie i zaoferować podróżnym wysoki standard podróży. Aby to osiągnąć, spółka zakłada inwestycje 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem