Polacy kochają ten sklep. Chwalą się sprzedażą za miliardy
Po dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedaż holenderskiej sieci Action, uwielbianej przez Polaków, skoczyła do 9,6 miliardów euro. To oznacza wzrost o ponad 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Po obniżeniu cen 4 tys. produktów w 2023 i 2024 roku, zwiększenie sprzedaży dyskontów jest napędzane przez rosnącą liczbę klientów - informuje gigant.
W 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, zwiększając ich całkowitą liczbę w 12 krajach europejskich do 2 755. Firma planuje otwarcie jeszcze około 350 obiektów w tym roku, a więc o 20 więcej niż wcześniej szacowano.
Jak informuje sieć w komunikacie, w tym okresie "Action stworzyło 5 461 nowych miejsc pracy, aby obsłużyć stale rosnącą liczbę klientów".
Dobre wyniki Action utrzymują się również w ostatnim kwartale. Po obniżeniu 4 000 cen nasz rozwój jest napędzany wzrostem liczby klientów - chwali się sieć.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wielka szansa dla Polski. Ekspert nie ma wątpliwości: możemy być największym beneficjentem
"Jestem dumny z ogromnego zaangażowania naszych współpracowników, które pozwala nam każdego dnia osiągać lepsze wyniki" - mówi cytowany w komunikacie Hajir Hajji, prezes Action.
Sprzedaż netto Action za pierwsze dziewięć miesięcy roku wzrosła do 9,6 miliardów euro (+20,9 proc.), a wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 9,8 proc.
Sieć otworzy pięć centrów dystrybucji
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 17.6 milionów klientów w ponad 2,750 sklepach w 12 krajach Europy. Sieć przyciąga klientów szerokima asortymentem artykułów codziennego użytku i niskimi cenami.
Sieć informuje, że otworzyła swoje pierwsze centrum dystrybucyjne w Illescas, niedaleko Madrytu, aby obsługiwać swoje sklepy w Hiszpanii i Portugalii. W ciągu najbliższych dwóch lat Action zamierza wybudować ponad pięć nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie. Włochy i Hiszpania są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków sieci dyskontów.