Credit Agricole i PKO BP przedstawiły dane o płatnościach kartami i BLIKiem. z ostatniego tygodnia. Wynika z nich, że wznowienie ruchu w centrach handlowych przyczyniło się do wyraźnego wzrostu zainteresowania zakupami.
"Każda transakcja opisana jest kodem MCC (Merchant Category Code). Jest to oznaczenie nadawane przedsiębiorstwu działającemu w danej branży w momencie zainstalowania terminalu do płatności kartami któregoś z globalnych operatorów (Mastercard, Visa i American Express). Na podstawie kodów MCC wybraliśmy transakcje dokonywane w sklepach znajdujących się zazwyczaj w galeriach handlowych (m.in. odzież i obuwie, sprzęt RTV i AGD)" - informuje Credit Agricole.
Z danych zebranych przez bank wynika, że w sklepach wybranej kategorii wzrosły w ostatnim tygodniu o 90 proc. Co więcej, były o 20 proc. wyższe, niż w lutym, czyli przed wprowadzeniem lockdownu.
Dane zebrane przez PKO BP nie są aż tak optymistyczne, ale wciąż mogą cieszyć właścicieli galerii handlowych. Klienci tego banku zostawili w sklepach o 2,5 proc. mniej pieniędzy, niż przed zamknięciem centrów.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl