Notowania

Polacy, spece od IQ maszyn

Zarabiają, zatrudniają, dbają o zdrowie a nawet wiedzą, co i kiedy chcemy kupić. To właśnie potrafią maszyny, napędzane sztuczną inteligencją. Tą rozwijaną przez start-upy made in Poland. Oto 5 wybranych, polskich projektów opartych na AI.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)

IQ Money – robot z duszą Wall Street

Czas to pieniądz, jak zwykliśmy mawiać. Jednak w przypadku fintechowego start-upu nie jest to pusty frazes. IQ Money we współpracy z Altus TFI stworzyło SuperLokatora – zautomatyzowany sposób lokowania oszczędności. Finansowy robot pracuje dla nas codziennie - odpytuje wszystkie banki o ich aktualne oferty depozytów i lokuje pieniądze tam, gdzie opłaca się najbardziej. Rozwiązanie idealne dla oszczędzających z lekkim zacięciem do inwestowania, małą ilością wolnego czasu i bez wysokiego apetytu na ryzyko. Powierzając pieniądze SuperLokatorowi jesteśmy w stanie uzyskać nawet dwa razy więcej – średnie oprocentowanie, jakie udaje się uzyskać robotowi to 2,0%. Celem SuperLokatora jest maksymalizacja zysków – stąd brak opłat za korzystanie z jego usług. Te będą uzyskiwane przez IQ Money z usług dodatkowych.

Infermedica – pytanie o zdrowie

Dobra diagnoza to podstawa. Niezależnie, czy mówimy o pracy, szkole czy zdrowiu. Jednak często właśnie ta ostatnia spędza sen z powiek. Długie kolejki do lekarzy, godziny w poczekalniach – to standard, gdy chcemy się dowiedzieć, czy i co nam dolega. Dla ubezpieczycieli szybka i pewna informacja o naszym zdrowiu to z kolei oszczędność pieniędzy. Z pomocą przychodzi Infermedica i jej oprogramowanie umożliwiające wykonywanie wstępnej diagnostyki medycznej. Stworzone przez spółkę narzędzie opiera się na inteligentnym systemie służącym do błyskawicznego wnioskowania statystycznego posługującego się ustrukturyzowaną, wysokiej jakości wiedzą medyczną. Po zadaniu serii pytań informuje pacjentów o prawdopodobieństwo wystąpienia danej jednostki chorobowej, a następnie rekomenduje dalsze kroki. Z oprogramowania Infermediki skorzystało już ponad 3 mln osób.

QuarticOn – moc personalizacji

„A może frytki do tego?” Pewnie wielu z nas pamięta słynną reklamę jeden z sieci fast-food. Podobnie, tylko że wirtualnie, działa rozwiązanie firmy Quarticon. Notowana na NewConnect od stycznia br. spółka opracowuje inteligentne oprogramowanie oparte na chmurze obliczeniowej, dedykowane branży e-commerce. System, badając w czasie rzeczywistym dokładnie zachowanie kupujących, wyświetla ramki rekomendacji produktów. Ich zawartość jest sprofilowana do konkretnych i aktualnych potrzeb konsumenta, a to wzbudza impuls zakupowy. Całkiem skutecznie - silnik QuarticOn generuje w sklepach internetowych średnio 12% więcej sprzedaży miesięcznie. I już może pochwalić się portfolio klienckim obejmującym m.in. Leroy Merlin, British Corner Shop, Black Red White czy Euronics. Według danych Datanyze, w Polsce QuarticOn posiada ponad 41 proc. udziału w rynku, jest także dominującym dostawcą rozwiązań do personalizacji i rekomendacji w Czechach, na Słowacji oraz w krajach bałtyckich.

Edward – przebiegły asystent handlowca

Edward to szara eminencja. Działa w tle, nasłuchuje zdarzenia – rozmowy telefoniczne, spotkania, wiadomości email. Jest zawsze u boku handlowca. Gdy trzeba – zanotuje, podpowie, by zadzwonić, przypomni o ważnym spotkaniu. Edward to jednak robot. Stworzony przez firmę 2040.io asystent automatyzuje najbardziej typowe czynności wykonywanie w procesie sprzedaży. Rejestruje wszelkie informacje związane z danym klientem i, opierając się na sztucznej inteligencji, podsuwa je, gdy są potrzebne. Dzięki niemu handlowiec staje się skuteczniejszy i szybszy – Edward pozwala zaoszczędzić nawet kilkanaście godzin pracy w skali miesiąca. Pół godziny dziennie więcej dla klientów? Który CEO by się nie skusił?

Emplocity – roboty z działu HR

„A jakie są Pani, Pana oczekiwania finansowe?”. Być może już niedługo to i inne pytanie rekrutacyjne będzie nam zadawał bot. Taką wizję roztacza przed nami Emplocity – olsztyński startup z branży HR Tech. Zapraszając sztuczną inteligencję w szeregi rekruterów, olsztyńska firma chce zrewolucjonizować rynek pracy. Emplocity tworzy kompleksowe rozwiązania kadrowe oparte na sztucznej inteligencji. Działają one bazie zaawansowanych algorytmów, data science i uczenia maszynowego, aby automatyzować procesy pozyskiwania kandydatów przez firmy. Aktualnie Emplocity koncentruje się na komercjalizacji produktu, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Nie bez efektów - platforma jest już wdrożona m.in. u polskiego lidera budownictwa – Budimexu.

Wszyscy do Krakowa

Jaki będzie realny wpływ sztucznej inteligencji na gospodarkę i codzienne życie? Czy Asystent Google’a zastąpi człowieka? Żeby się tego dowiedzieć, nie trzeba jechać do Krzemowej Doliny czy Londynu. 21 i 22 maja Kraków, podczas kongresu Impact’19 stanie samym sercem tygla, w którym realizują się innowacyjne idee i projekty. To wydarzenie, na którym przełomowe startupy, naukowcy, biznes i politycy mówią tym samym językiem. Impact’19 to 4 sceny, 6 tysięcy gości, 250 speakerów i dziesiątki wydarzeń towarzyszących. Stałymi bywalcami są tam m.in. premierzy jak i ministrowie z Polski oraz szefowie rządowych agencji (np. PFR i NCBR). W tym roku dołączą do nich kluczowi politycy z regionu CEE, w Krakowie pojawią się również wysocy rangą przedstawiciele takich potentatów i pretendentów jak Google, Orange, Addo AI, Darktrace, MIT czy IBM Watson. Oni wszyscy pokażą swoje pomysły na to, jak przy wsparciu technologii, zmienić świat na lepsze. Impact’19 przyniesie też premiery najnowszych inwestycji, rządowych strategii i kluczowych raportów. Tutaj powstają pomysły i tworzone są projekty, które mają kluczowy wpływ na rozwój cyfrowej gospodarki. perspektywy biznesu. Na Impact’19 dzisiejszy liderzy - wielki biznes, startupy, środowisko naukowe, administracja publiczna - decydują o tym jak będzie wyglądać jutrzejszy świat.

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz