Polak na liście 100 najbardziej wpływowych osób w AI "Time'a"
Polski przedsiębiorca Mati Staniszewski, współzałożyciel firmy ElevenLabs, znalazł się na liście amerykańskiego tygodnika "Time". Staniszewskiego zaliczono do grona 100 najbardziej wpływowych osób w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI).
Założone w 2022 r. przez dwóch polskich przedsiębiorców, Staniszewskiego i Piotra Dąbkowskiego, ElevenLabs jest obecnie światowym graczem w sektorze generatywnej sztucznej inteligencji audio. Firma tworzy narzędzia AI dla branży kreatywnej, wydawniczej i mediowej.
W opublikowanym zestawieniu "Time" pisze, że wizją ElevenLabs jest to, by sztuczna inteligencja audio mogła przemówić we wszystkich językach świata. I cytuje słowa Staniszewskiego: "chcemy być głosem otaczającej nas technologii".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zaczynał od zera. Dziś zarabia miliony na turystyce - Maciej Nykiel w Biznes Klasie
"Time" zaznacza, że wartość ElevenLabs wzrosła trzykrotnie w ciągu roku i w 2024 r. szacowano ją na 3,3 mld dol.
Ranking TIME100 AI
Ranking "TIME100 AI" opublikowano 28 sierpnia. Jego autorzy przekonują, że przyszłość, którą podąży AI, kształtowana będzie nie przez maszyny, ale przez ludzi. Osoby umieszczone na liście zaklasyfikowano do czterech kategorii: "liderów", "innowatorów", "kształtujących" (ang. shapers) i "artystów". Staniszewski znalazł się w kategorii "innowatorzy".
Technologia audio AI ElevenLabs jest dzisiaj wykorzystywana w edukacji i rozrywce przez wiodące globalne firmy m.in. wydawnictwa: "Time", "The New Yorker", "HarperCollins", "The Washington Post", "The Atlantic", Storytel. Ponadto z usług ElevenLabs korzystają: Aston Martin Aramco F1; Super Hi-Fi, D-ID, Pictory AI, Kapwing, Inworld, AMGI Studios, Paradox, Don’t Nod, Chess.com, Perplexity, rabbit, praktika.ai.
Produkty ElevenLabs umożliwiają generowanie naturalnie brzmiących głosów i dźwięków w 32 językach i są wykorzystywane przez firmy mediowe, wydawnicze i edukacyjne.