Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PBE
|

Polscy turyści utknęli na wakacjach. Przez problemy z lotami

34
Podziel się:

Klienci biura podróży Itaka utknęli w Hiszpanii, Grecji, Egipcie i Tunezji. Wszystko z powodu kłopotów z siatką połączeń lotniczych - informuje TVN24. Itaka odpowiada, że branża lotnicza boryka się tego lata z poważnymi problemami kadrowymi.

Polscy turyści utknęli na wakacjach. Przez problemy z lotami
180 turystów z Katowic utknęło na Gran Canarii (Photo by Warren Little/Getty Images) (GETTY, Warren Little)

TVN24 opisuje historię 180 turystów, którzy jeszcze w piątek (24 czerwca) nie mogli wrócić do Katowic z Gran Canarii. Lot odwołano, a podróżnym zaproponowano inny lot 28 czerwca. - Powiedziano nam, że nie ma samolotu, który może nas zabrać. Pierwszy dostępny lot jest we wtorek w nocy - powiedziała jedna z klientek biura.

Itaka na swoim oficjalnym profilu na Facebooku informuje, że "powyższe działania są niezbędne do aktualizacji siatki połączeń, do czego zmusiły nas nagłe okoliczności, spowodowane wycofaniem się jednego z przewoźników z obsługi naszych operacji czarterowych."

Zdaniem biura podróży "po trudnym okresie pandemii branża lotnicza, która w tym czasie mocno zredukowała zatrudnienie, tego lata boryka się z poważnymi problemami kadrowymi, co bezpośrednio wpływa zarówno na dostępność załóg samolotów, jak i obsługi naziemnej."

Problemy z lotami. To przez strajki

Biuro podróży przypomina o strajkach lub czasowych zamknięciach przestrzeni powietrznej w Tunezji, Amsterdamie, Szwajcarii, które miały spowodował reakcję łańcuchową nie tylko na regularne loty w Europie, ale także na zmiany w lotach czarterowych.

Jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z zawartej umowy, powodując "efekt domina" w precyzyjnie skonstruowanej siatce połączeń zaktualizowanej o dodatkowe przeloty. Ten właśnie fakt wpłynął na konieczność podjęcia niezmiernie trudnej decyzji, jaką jest anulacja wybranych rejsów na progu szczytu sezonu Lata 22, oraz liczne zmiany w rozkładzie lotów - tłumaczy Itaka.

Specjalna oferta dla klientów

Biuro podróży oferuje turystom, którym anulowano loty alternatywne wycieczki z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20 proc. ceny całkowitej anulowanej imprezy.

Klientom, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z propozycji zastępczych, gwarantujemy zwrot wpłaconych środków w trybie pilnym - informuje Itaka.

Itaka podkreśla, że 90 proc. zaplanowanych przelotów nie jest dotknięta skutkami zmiany siatki połączeń, co nie wyklucza jednak "pewnych zmian operacyjnych". Są to przeloty realizowane przez PLL LOT, Enter Air, Smart Wings, Electra Airlines, BUZZ (Ryanair Sun), European Air Charter, Nouvelair, Sky Express, Alba Wings.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(34)
WYRÓŻNIONE
guuruu
2 lata temu
Już Homer opisał problemy pierwszego turysty z Itaki ;-)
Nb jgcjgvjgc
2 lata temu
Na poczatku pandemii, linie lotnicze zwolnily wiekszosc pracownikow i teraz sa zdziwione ze nikt nie dla nich pracowac
TSz
2 lata temu
Zabrakło informacji, który przewoźnik wycofał się z umowy zostawiając turystów na lodzie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (34)
Kacper
2 lata temu
Byłem z Itaką na Grand Canarii miesiąc temu. Wszystko zgodnie z zawarta umowa i opisem. Dwa najlepsze biura w PL - Itaka i Coral.
JP-2
2 lata temu
Grupa rozżalonych "biednych" nauczycieli.., którzy utknęli na lotnisku Chopina, jest dowodem, że jednak w oświacie się nie źle zarabia, skoro stać ich na wylot na wakacje do ciepłych krajów...
Elko
2 lata temu
Nigdy na Itace się nie zawiodłem. Lubię to biuro.
iza
2 lata temu
ich problem. Jeżeli chcą pomocy, to niech za nią zapłacą
marcin,
2 lata temu
czy tylko ta itaka ma problemy z samolotami?
...
Następna strona