Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Volkswagen w Polsce hamuje. Brakuje części

5
Podziel się:

W przyszłym tygodniu staną fabryki Volkswagen w Poznaniu i Wrześni. Powodem przestoju jest brak elektronicznych komponentów opartych na półprzewodnikach.

Volkswagen w Polsce hamuje. Brakuje części
Staną fabryki Volkswagena. Zabrakło elektronicznych komponentów opartych na półprzewodnikach (stock.adobe)

W przyszłym tygodniu od 23 do 25 czerwca fabryki w Poznaniu i Wrześni powstrzymają się od produkcji – powiedziała w rozmowie z AutomotiveSuppliers.pl Patrycja Kasprzyk, rzecznik Volkswagena Poznań.

Fabryka we Wrześni, gdzie budowane są duże samochody dostawcze Volkswagen Crafter oraz MAN TGE, miała już w kwietniu tego roku trwający trzy tygodnie przestój spowodowany brakiem półprzewodników.

Zobacz także: Czwarta fala pandemii zamknie gospodarkę? Minister Semeniuk: To realne, przygotowujemy się

Fabryki Volkswagen w Polsce wstrzymają produkcję

Jak przypomina dziennik "Rzeczpospolita", produkcję półprzewodników zmniejszyła pandemia. Przemysł motoryzacyjny ograniczył zamówienia na nie w drugim kwartale ub. roku, gdy produkcja samochodów spadła o 32 proc.

Gdy pierwsze oznaki ożywienia w branży pojawiły się w trzecim kwartale, a w czwartym zamówienia na nowe auta odbiły, fabryki półprzewodników były już zasypane zleceniami od producentów elektroniki konsumenckiej, na którą popyt w czasie pandemii mocno wzrósł.

Przemysł motoryzacyjny staje teraz przed kolejnym problemem, jakim mogą być ograniczenia w dostępności stali. Komisja Europejska chce bowiem przedłużyć o kolejne trzy lata mechanizm ochrony unijnego rynku stali, co zmusiłoby producentów do importowania części surowca spoza UE obciążonego 25-procentowym cłem.

Szacuje się, że przemysł motoryzacyjny konsumuje prawie jedną piątą stali wytwarzanej w Europie. O ile w ub. roku popyt na nią spadł z powodu wyhamowania produkcji w branżach, dla których jest niezbędna, to od początku 2021 r. sytuacja się odwróciła: zamówienia na stal rosną w szybkim tempie, podobnie jak jej ceny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
Tomasz
3 lata temu
Chiny wykonały wszystkich jak tylko chcieli i nadal to robią sami sobie winni jesteście uzalezniliscie się od nich bo tanio i macie teraz tanio robią co chcą że stałą itd czy w Chińskich koncernach brakuje czegoś no właśnie nie.
Kris
3 lata temu
Przecież foliarze pisali, że łańcuch dostaw zostanie przerwany. Wy sobie sprawy nie zdajecie co się będzie działo jak ten domek z kart zacznie się sypać. Po kolei zacznie brakować wszystkich produktów, łącznie z tymi podstawowymi żywnościowymi. Drwijcie dalej z ludzi, którzy wiele lat zajmują się teoriami spiskowymi i próbowali was ostrzec. No i oczywiście idźcie się zaszczepić bo o tym w telewizji to non-stop mówią.
Kolo
3 lata temu
Na rynku stali trwa załamanie, brakuje blach stalowych , Alu i nierdzewki. Ceny poszybowały w kosmos. Nikt o tym nie pisze, VW nie jest wyjątkiem, za chwilę staną następni.
Kizo
3 lata temu
Firma jest po to, by zarabiać, ale zatrudniając pracownika ma też obowiązek społeczny, utrzymać zatrudnienie nawet jeśli przez moment jest to nieopłacalne. Firmy wyrzuciły pracowników, wzięły kasę na pomoc, a teraz płaczą, że nie ma kto robić. A ludzie się przebranżowili i się śmieją. W dużej fabryce ex kelnerka zarabia dwa razy więcej niż w knajpie. Do tego umowa o pracę i jasne godziny pracy, nie pół godziny za darmo, bo klienci nie wyszli.
Stefan
3 lata temu
Przyczyna braku komponentów elektronicznych nie jest tak prosta jak tu podano gdyż brakuje większości komponentów elektronicznych a nie tylko tych używanych przez przemysł motoryzacyjny. Np. zniknęły z rynku całe rodziny mikrokontrolerów różnych producentów które do tej pory były dostępne od ręki. Obecnie terminy nowych dostaw to nawet 12 mies.