Polskie firmy na azjatyckich rynkach. Walczą o duże pieniądze

Coraz więcej przedsiębiorców z Polski decyduje się wejść na azjatyckie rynki e-commerce. Zarobić można dużo, ale kluczowe jest poznanie nawyków konsumenckich z tej części globu - pisze "Fakt".

HANGZHOU, CHINA - DECEMBER 24: People walk by the Alibaba headquarters on December 24, 2020 in Hangzhou, Zhejiang Province of China. (Photo by Long Wei/VCG via Getty Images)Polskie firmy ruszają na podbój Chin. (Photo by Long Wei/VCG via Getty Images)
Źródło zdjęć: © VCG via Getty Images | VCG
oprac.  WZI

Jak podaje "Fakt", sam chiński rynek elektronicznego handlu jest wyceniany na dwa biliony dolarów i samodzielnie generuje ponad połowę obrotów w internetowej sprzedaży na świecie.

Chiński handel w internecie jest zdominowany przez platformy zakupowe, które niedawno otworzyły się dla średnich przedsiębiorców z Europy.

– Cross-border to relatywnie łatwy sposób na dotarcie do wschodnich konsumentów, który polega na sprzedaży produktów na głównych platformach zakupowych przy stosunkowo niskich kosztach inwestycji. Wprowadzenie marek odbywa się błyskawicznie, nawet w ciągu dwóch tygodni od podpisania umowy dystrybucyjnej – wyjaśnia w rozmowie z "Faktem" Paulina Baumert, Chinese Market Director w firmie Primavera Parfum.

Opóźnienia na budowach. Inflacja uderza w wykonawców. Nastąpi fala bankructw?

Jednak zdaniem ekspertów polskie firmy mogą ponieść na azjatyckich rynkach spektakularną porażkę, jeśli się odpowiednio nie przygotują.

Chodzi przede wszystkim o poznanie nawyków konsumenckich azjatyckich klientów i odpowiedni marketing.

Kluczem do sukcesu jest współpraca z influencerami. Chińscy klienci bardzo często podejmują decyzje zakupowe w oparciu o opinie celebrytów i blogerów.

Dotyczy to zwłaszcza najmłodszych klientów, którzy stanowiąc zaledwie 15 proc. populacji, generują aż 25 proc. obrotów w internetowym handlu.

– Aktualnie trendy dla pokolenia Z kreują w sieci m.in. znana chińska aktorka i modelka Li Jiaqi czy supergwiazda sprzedaży Weiya, której interaktywne transmisje na żywo na chińskiej platformie zakupów online Taobao (należącej do Alibaba Group) pomogły sprzedać miliony produktów - mówi "Faktowi"

Młode pokolenie coraz częściej korzysta też z aplikacji typu Dianping i Meituan, oferujących recenzje, fora dyskusyjne i opcje zakupów grupowych. W przypadku branży kosmetycznej ważnym miejscem interakcji oraz zasięgania opinii jest wykorzystywana przez nas do działań marketingowych platforma Little Red Book, gdzie konsumenci często zamieszczają zdjęcia, nagrania prezentujące dany produkt czy sposób jego używania

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują