Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Południowa Obwodnica Warszawy. Kolejne nieprawidłowości, konieczna będzie rozbiórka nawierzchni

387
Podziel się:

Kolejne problemy przy powstawaniu Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA stwierdziła nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Małgorzata Tarnowska.

Południowa Obwodnica Warszawy. Kolejne nieprawidłowości, konieczna będzie rozbiórka nawierzchni
Południowa Obwodnica Warszawy. GDDKiA stwierdziła kolejne nieprawidłowości (zdj. ilustracyjne) (PAP, Paweł Supernak)

Pojawiły się kolejne komplikacje przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Po problemach związanych z mostem GDDKiA stwierdziła teraz nieprawidłowości związane z nawierzchnią poza tunelem.

- W trakcie odbiorów wykryliśmy nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów - wyjaśniła rzeczniczka Małgorzata Tarnowska.

Przedstawicielka GDDKiA zaznaczyła, że nieprawidłowości wykryto w trakcie badań kontrolnych, które są prowadzone "na każdym etapie robót, jak i w całym okresie gwarancyjnym oraz późniejszego użytkowania". Jedno z nich wykazało problemy z ułożoną nawierzchnią betonową.

Zobacz także: Uwaga, emocje! Czyli jak uniknąć pułapek, zarządzając pieniędzmi- mBank x WP webinary

- Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu - doprecyzowała Małgorzata Tarnowska. Okazało się, że nieprawidłowości dotyczą "braku wymaganej mrozoodporności".

Warszawska filia Dyrekcji zaalarmowała o tym fakcie wykonawcę. Ten opracował już program naprawczy dla zakwestionowanego fragmentu. Przystąpił też do prac przygotowawczych.

Do 19 września ma się zakończyć rozbiórka nawierzchni. Następnie przez około tydzień wykonawca ułoży nową nawierzchnię, wraz z odtworzeniem pozostałych elementów. Wszystkie koszty z tym związane ma pokryć wykonawca.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 miliarda złotych, z czego blisko 1,7 miliarda złotych to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Na początku sierpnia podobny problem z asfaltem pojawił się na Moście Południowym, który jest fragmentem POW. Tam również wykonawca musiał położyć od nowa nawierzchnię.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(387)
głos
3 lata temu
Straszą, że te domki do 70 m bez nadzoru, będą grozić katastrofą , a tu nadzór nic nie robi na nawet tak wielkich budowach. Po co przepłacać
Jorge
3 lata temu
I gdzie byli spece z GDAKi ? I fachury z PINBu ?
Gelo
3 lata temu
A co robił nadzór inwestycyjny w trakcie prowadzenia prac betoniarskich przy układaniu nawierzchni ? Pobrali próbki betonu dostarczanego na budowę z każdej "gruszki" ? Czy kierownik robót ze strony wykonawcy był na budowie czy na dymanku w agencji w Leminggradzie ? Mam nadzieję, że za tak c.....o prowadzony nadzór i i niefachowo wykonane roboty oraz opóźnienie w realizacji inwestycji kary posypią się drakońskie ! Ponad dwa lata w plecy ! Piękny wynik !
Karol
3 lata temu
Za PO nikt by się wykonawcy nie czepiał, wziął działkę a za rok wydał kolejne, państwowe pieniądze na remont...
kret
3 lata temu
No co PiSkorze? Wina Czaskoskiego czy Tuska?
...
Następna strona