Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac.
KRO
|

Południowa Obwodnica Warszawy. Kolejne nieprawidłowości, konieczna będzie rozbiórka drogi

383
Podziel się:

Kolejne problemy przy powstawaniu Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA stwierdziła nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Małgorzata Tarnowska.

Południowa Obwodnica Warszawy. Kolejne nieprawidłowości, konieczna będzie rozbiórka drogi
Południowa Obwodnica Warszawy. GDDKiA stwierdziła kolejne nieprawidłowości (zdj. ilustracyjne) (PAP, Paweł Supernak)
bEBTlZIl

Pojawiły się kolejne komplikacje przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Po problemach związanych z mostem GDDKiA stwierdziła teraz nieprawidłowości związane z nawierzchnią poza tunelem.

- W trakcie odbiorów wykryliśmy nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów - wyjaśniła rzeczniczka Małgorzata Tarnowska.

Przedstawicielka GDDKiA zaznaczyła, że nieprawidłowości wykryto w trakcie badań kontrolnych, które są prowadzone "na każdym etapie robót, jak i w całym okresie gwarancyjnym oraz późniejszego użytkowania". Jedno z nich wykazało problemy z ułożoną nawierzchnią betonową.

bEBTlZIn
Zobacz także: Uwaga, emocje! Czyli jak uniknąć pułapek, zarządzając pieniędzmi- mBank x WP webinary

- Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu - doprecyzowała Małgorzata Tarnowska. Okazało się, że nieprawidłowości dotyczą "braku wymaganej mrozoodporności".

Warszawska filia Dyrekcji zaalarmowała o tym fakcie wykonawcę. Ten opracował już program naprawczy dla zakwestionowanego fragmentu. Przystąpił też do prac przygotowawczych.

bEBTlZIt

Do 19 września ma się zakończyć rozbiórka nawierzchni. Następnie przez około tydzień wykonawca ułoży nową nawierzchnię, wraz z odtworzeniem pozostałych elementów. Wszystkie koszty z tym związane ma pokryć wykonawca.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 miliarda złotych, z czego blisko 1,7 miliarda złotych to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Na początku sierpnia podobny problem z asfaltem pojawił się na Moście Południowym, który jest fragmentem POW. Tam również wykonawca musiał położyć od nowa nawierzchnię, a koszt poprawek oszacowano na około 758 milionów złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bEBTlZIO
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(383)
kret
41 min. temu
No co PiSkorze? Wina Czaskoskiego czy Tuska?
jjo
21 godz. temu
Poczytałem komentarze i widzę kompletną nienzjomośc tematu. Wyjaśniam co się stało. ( Dziennikarz notuj) Pobrano próbki jakies 3, albo 4 miechy temu i poddano je obróbce termicznej tj. mrożono i polewano wodą z solą - tak jak to jest normalnie zimą. Ta próba wypadła źle. Nie dało się tego zrobić wcześniej - położono beton i ten osiągnął pełną nośność właśnie jakieś 4 miechy temu. Wówczas pobrano próbki na te namarzanie. Wyniki przyszły dziś. Okazało się że czegoś tam do betonu nie dodano na tym odcinku 400 m.- jakiejś chemii. Wymiana tej nawierzchni na tych 400 metrach to nie miliony . Koszt poniesie wykonawca i ponoć już rozkuwają. PiS czy PO nic do tego nie mają. To bardzo dobrze, że Gdaka kontrlouje i nie dopuszcza do użytku złej drogi. Termin oddania oczywiście się opóźni ale podają, że będzie to jeszcze w tym roku.
jjo
22 godz. temu
Po pierwsze nie rozbiórka a wymiana nawierzcni , a koszt ponosi firma - jest coś takiego jak gwarancja. Nie wiem po co pisze się takie tytuły. Mainpulacja a lemingi biegną.
bEBTlZIP
Paluch
wczoraj
758 mln złotych sama poprawka?
Marcin
2 dni temu
Jak dla mnie widać ewidentnie zagłębienie i zły profil po który będzie spływała woda na łuku co spowoduje wiele wypadków śmiertelnych.
...
Następna strona