Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Skandal na budowie Południowej Obwodnicy. Poprawki za 758 mln zł

277
Podziel się:

Na moście Południowej Obwodnicy Warszawy konieczne będą dodatkowe prace. Położona nawierzchnia na jednym z pasów nie spełnia wymogów warunków kontraktu - przyznała GDDKiA. Poprawki będą kosztować 758 mln zł.

Skandal na budowie Południowej Obwodnicy. Poprawki za 758 mln zł
Poprawki na hucznie otwartym moście za 758 mln zł. (GDDKiA, GDDKiA)

Nowy most na S2 będący częścią Południowej Obwodnicy Warszawy już musi być remontowany. Położona nawierzchnia nie spełnia parametrów i musi zostać zerwana.

- W przypadku Południowej Obwodnicy Warszawy przeprowadzone zostały badania równości podłużnej nawierzchni pod koniec zeszłego roku. Następnie powtarzaliśmy je wielokrotnie wiosną, kiedy pogoda to umożliwiła, ponieważ takie pomiary wymagają odpowiednich warunków. Wyniki wiosennych pomiarów wykazały, że nawierzchnia nie spełnia wymagań warunków kontraktu - wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Zobacz także: Zrywane kontrakty i drożyzna. Bolączki budowy dróg w Polsce

Przypomnijmy, że dopiero co minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas hucznego otwarcia kilkunastokilometrowego odcinka POW podkreślał, że to dowód, że w Polsce można budować najnowocześniejsze obiekty inżynieryjne na świecie.

Kilka miesięcy po tych słowach w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czytamy, że "most zostanie zwężony na tydzień, a wykonawca w ramach gwarancji dokona poprawek".

Jak potwierdziła Małgorzata Tarnowska, prace będą realizowane w ramach gwarancji, , co oznacza, że są realizowane na koszt wykonawcy. - Wykonawca zrobił program naprawczy, przygotował projekty w tym projekt organizacji ruchu. Po zatwierdzeniu tej dokumentacji wykonawca mógł przystąpić do realizacji prac w terenie - dodała.

Jak podkreśliła badania nie kończą się z oddaniem do użytku inwestycji. - Są również prowadzone w okresie gwarancyjnym, który w przypadku warstwy ścieralnej obowiązuje 5 lat, a w związku z wykonywanymi poprawkami wykonawca wydłuży dodatkowo ten okres do 8 lat - dodała rzeczniczka warszawskiej GDDKiA.

Podkreśliła, że prace powinny zakończyć się jeszcze w tym tygodniu, a stała organizacja ruchu zostanie przywrócona najpóźniej w niedzielę, 8 sierpnia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(277)
Hmm
3 lata temu
Kto komu nie zapłacił? Bez łapówek i już źle
Śłązak
3 lata temu
Skandal bo to jest Warszawka. A jakoś nikt nie bierze się za wykonawców A1 od Bytomia do Piekar, na wysokości Knurowa czy DTŚ od Zabrza do Sośnicy. Taki tutaj mamy Polnische Wirtschaft.
Ale ceny
3 lata temu
Most kosztował 752 mln czy asfalt ?
Dax
3 lata temu
Wczoraj wracałem a2 od Łodzi w stronę Warszawy na prawym pasie dziury, można się zabić.Uwazajcie na siebie
gosc
3 lata temu
Jaki problem.za Tuska to panstwo musialoby naprawic taka fuche.tfu
...
Następna strona