Ponowny przetarg na budowę S7. Poprzedni wykonawca był za wolny
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie ogłosiła przetarg na Projekt i budowę jednego z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu drogi S7 do Grójca.
Przetarg dotyczy odcinka od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
Umowa z poprzednim wykonawcą została rozwiązana 2 października tego roku, po upływie 30 proc. czasu na ukończenie zadania. Gotowe było zaledwie 6,3 proc. prac.
Ministerstwo ma plan. Chce wszystkich autostrad bez bramek
Budowa ponad 29 km drogi S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Jak informuje dyrekcja, na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, roboty są już zaawansowane w 32 proc.
Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Wykonawca pracuje też nad przebudową kolizji i budową mostów.
Na trzecim odcinku dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca.