Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Pożegnanie z folią. Sklepy internetowe rezygnują z niepotrzebnej folii

10
Podziel się:

Klienci proszą, by nie pakować zamówień ze sklepu internetowego w warstwy folii i dodatkowo kilka reklamówek. Sklepy też chcą być bardziej ekologiczne, więc testują sposoby bezpiecznego – i przy okazji przyjaznego dla środowiska – dostarczania zamówień. Zalando i Reserved obiecują, że nie będą zasypywały klientów zbędnymi foliówkami.

Foliówki w sklepach stacjonarnych są płatne, ale niektóre sklepy internetowe rozdają je nader hojnie
Foliówki w sklepach stacjonarnych są płatne, ale niektóre sklepy internetowe rozdają je nader hojnie (Shutterstock.com)

Sklepy nie czekają na regulacje prawne, które zmuszą je do ograniczenia folii i plastiku w paczkach, do których pakują zamówione przez internet towary. Same podejmują walkę z nadmiarem folii, która wprawdzie ma zabezpieczać zakup, ale często jej ilość jest zwyczajnie przesadna.

Ekologiczną drogę wprowadza właśnie Zalando: usuwa plastikowe torby z przesyłek z kosmetykami, a torby, w których przesyłane są ubrania, tworzone są z plastiku w 80 proc. pochodzącego z recyklingu – informuje "Rzeczpospolita".

Również grupa LPP stawia na opakowania wykonane z makulatury. W rozmowie z "Rzeczpospolitą" Anna Miazga z LPP zwróciła uwagę, że na niektórych rynkach taka zamiana nie jest możliwa. Przykładem jest Rosja – z względu na warunki pogodowe i długą drogę, jaką musi pokonać zamówienie, konieczne jest stosowanie podwójnego zabezpieczenia towaru. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by ograniczać folię na terenie Polski.

Przeprowadziliśmy kiedyś w redakcji test, w którym sprawdzaliśmy, ile folii potrzebują sklepy internetowe, by skompletować zamówienie. rezultaty można zobaczyć tu:

Obejrzyj: Zakupy w sieci, folia w reali. Ile śmieci produkujemy robiąc zakupy online [TEST]

Również sklepy sprzedające żywność przez internet chcą ograniczyć ilość wysyłanego do klientów plastiku. Carrefour testuje opakowania pochodzące z recyklingu, które mogą zostać ponownie przetworzone. Frisco.pl z kolei jeszcze w tym roku do minimum zmniejszy liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty.

Zmian domagają się również sami klienci. Piotr Kruszyński, prezes dostarczającej jedzenie firmy PizzaPortal powiedział, że niekiedy w chwili składania zamówienia wpisują w komentarzu prośbę o nie dołączania plastikowych sztućców albo nie pakowanie jedzenia w dużą liczbę torebek.

Zwrócił jednak uwagę, że jako platforma do zamawiania, jego firma może być partnerem dla restauracji bardziej niż stroną narzucającą własne rozwiązania. Jako przykład podał flotę elektrycznych skuterów, które jeżdżą po ulicach Wrocławia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
Marcela
5 lata temu
Jeszcze w sklepach niech zminimalizują plastik. Chętniej zamawiam ubrania w sklepach takich reserved jak widzę, że nie wrzucają tony plastiku.
joly
5 lata temu
Wielkie plus dla każdej marki, której środowisko nie jest obojętne. Od razu chętniej się zamawia.
Grzegorz
5 lata temu
dobrze, że i polskie firmy zaczynają zastępować plastik bardziej ekologicznymi rozwązaniami
marta
5 lata temu
Jak kupuję w Reserved od jakiegoś czasu online i odkąd pamiętam dostawałam paczkę w papierze.
simmi
5 lata temu
Brawo dla Carefoura, LPP i innych którzy się na to zdecydowali, czekamy na następnych.