Poznań. PKP mierzy się z wściekłością pasażerów. Po remoncie pociągi jeżdżą wolniej

Pociągi na trasie Poznań-Piła miały się poruszać szybciej po remoncie trasy kosztującym 615 mln złotych. Trasę do użytku oddano pod koniec zeszłego roku. Pasażerowie jednak skarżą się, że przyspieszenia w ogóle nie czuć, a PKP tłumaczy to... remontem innej trasy.

Poznań. Problemy PKP z połączeniem na linii Poznań-Piła (zdj. ilustracyjne).Poznań. Problemy PKP z połączeniem na linii Poznań-Piła (zdj. ilustracyjne).
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC BY, kaffeeeinstein | kaffeeeinstein
oprac.  KRO

O sprawie informuje "Gazeta Wyborcza", która przypomina, że trasa kolejowa na linii Poznań-Piła oddana do użytku została pod koniec ubiegłego roku - po przeszło dwuletnim remoncie. Kosztowała 615 mln złotych, a sfinansowano ją dzięki unijnym środkom.

Pociągi po 100-kilometrowym odcinku miały jeździć znacznie szybciej - nawet do 120 km/h. Jednak pasażerowie informują, że rzeczywistość ma się zgoła inaczej, gdyż na trasie trwa kolejny remont, który uniemożliwia pociągom rozwinięcie wspomnianej prędkości.

PKP. Remont... którego nie ma

Kobieta, która rozmawiała z "Wyborczą", poinformowała gazetę, że informację o kolejnym remoncie łatwo przeoczyć. Na dworcu na stacji Poznań Strzeszyn podana jest na małej kartce z napisem: "Uwaga przebudowa. Peron nieczynny".

Zobacz: Spółki komandytowe objęte CIT-em. Wymowny komentarz eksperta

Co ciekawe, pasażerowie nie dostrzegli żadnych prac remontowych na torach wspomnianej trasy. PKP PLK wyjaśnia, że to nie na trasie między Poznaniem a Piłą trwa remont. Na funkcjonowanie tej trasy wpływa... inny remont, który toczy się na sąsiedniej linii z Poznania do Szczecina.

"W rejonie rozgałęzienia na Jeżycach jest remontowany jeden tor. A że jeżdżą nim również pociągi do Piły, musiały zostać przekierowane na sąsiedni" - mówi Radosław Śledziński ze spółki PKP PLK.

Jednocześnie przedstawiciel spółki zapewnia pasażerów, że sytuacja powinna wrócić do normy już w połowie listopada.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują