Przejęcie na rynku hulajnóg i rowerów elektrycznych. "Tego trendu nie da się zatrzymać"
Producent rowerów, skuterów i hulajnóg na prąd TrybEco przejmuje łódzkiego operatora hulajnóg elektrycznych VoltScooters. Firma za pięć lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Właśnie sięga po drugą rundę finansowania, dzięki której liczy na pozyskanie 3 mln zł na rozwój. Umowę podpisano w środę.
VoltScooters to operator hulajnóg elektrycznych w formule współdzielenia. Z jego usług korzysta około 70 tys. aktywnych użytkowników. Flota elektrycznych hulajnóg liczy 700 urządzeń, zarówno w sieci własnej jak i franczyzobiorców.
- Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters, cytowany w komunikacie.
Rośnie sprzedaż rowerów elektrycznych i gravelowych
Mikromobilność. Rośnie popyt na rowery elektryczne i hulajnogi
- Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc. codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km; a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay, która jest jednym z udziałowców TrybEco i pośredniczy w pozyskaniu drugiej rundy finansowania przez spółkę.
Firma prognozuje, że w 2026 r. udział elektrycznych jednośladów w rynku rowerów wartym 5,5 mld zł sięgnie 30 proc. - W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej - komentuje dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.
Przejęcie VoltScooters ma umożliwić TrybEco oferowanie wynajmu na minuty nie tylko hulajnóg elektrycznych, ale również skuterów i rowerów elektrycznych własnej produkcji.