Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|
aktualizacja

Przejęcie na rynku hulajnóg i rowerów elektrycznych. "Tego trendu nie da się zatrzymać"

9
Podziel się:

Producent rowerów, skuterów i hulajnóg na prąd TrybEco przejmuje łódzkiego operatora hulajnóg elektrycznych VoltScooters. Firma za pięć lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Właśnie sięga po drugą rundę finansowania, dzięki której liczy na pozyskanie 3 mln zł na rozwój. Umowę podpisano w środę.

Przejęcie na rynku hulajnóg i rowerów elektrycznych. "Tego trendu nie da się zatrzymać"
TrybEco spodziewa się skokowego wzrostu rynku rowerów elektrycznych oraz usług mikromobilności, nie tylko w największych miastach.(zdj. ilustracyjne) (pixabay.com, analogicus)

VoltScooters to operator hulajnóg elektrycznych w formule współdzielenia. Z jego usług korzysta około 70 tys. aktywnych użytkowników. Flota elektrycznych hulajnóg liczy 700 urządzeń, zarówno w sieci własnej jak i franczyzobiorców.

- Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters, cytowany w komunikacie.

Zobacz także: Rośnie sprzedaż rowerów elektrycznych i gravelowych

Mikromobilność. Rośnie popyt na rowery elektryczne i hulajnogi

- Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc. codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km; a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay, która jest jednym z udziałowców TrybEco i pośredniczy w pozyskaniu drugiej rundy finansowania przez spółkę.

Firma prognozuje, że w 2026 r. udział elektrycznych jednośladów w rynku rowerów wartym 5,5 mld zł sięgnie 30 proc. - W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej - komentuje dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

Przejęcie VoltScooters ma umożliwić TrybEco oferowanie wynajmu na minuty nie tylko hulajnóg elektrycznych, ale również skuterów i rowerów elektrycznych własnej produkcji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
buehehe
2 lata temu
Rower elektryczny, co za dramat.. Gdzie tu ekologia..
Trend
2 lata temu
Ludy,które jako ostatnie dotarły tu z Indii przejmują w Rzymie rowery i hulajnogi już od dawna.
victor
2 lata temu
I jeszcze jedna ciekawostka, jak zaczniecie czytac Pismo, poznacie jak ktos lub cos sieje w was zwatpienie...i poznacie jak na dloni ducha ciemnosci.
Beata.
2 lata temu
A czy rower elektryczny jest eco sterty baterii będą na każdym rogu.
Dziadek.
2 lata temu
Wychodzi na to że za 20 lat ludziom mięśnie całkiem zanikną bo wszędzie będzie elektryczność. Nawet stosunek będzie członkiem elektrycznym bo po co się męczyć.