Przejęcie na rynku hulajnóg i rowerów elektrycznych. "Tego trendu nie da się zatrzymać"

Producent rowerów, skuterów i hulajnóg na prąd TrybEco przejmuje łódzkiego operatora hulajnóg elektrycznych VoltScooters. Firma za pięć lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Właśnie sięga po drugą rundę finansowania, dzięki której liczy na pozyskanie 3 mln zł na rozwój. Umowę podpisano w środę.

TrybEco spodziewa się skokowego wzrostu rynku rowerów elektrycznych oraz usług mikromobilności, nie tylko w największych miastach. ZdjTrybEco spodziewa się skokowego wzrostu rynku rowerów elektrycznych oraz usług mikromobilności, nie tylko w największych miastach.(zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © pixabay.com | analogicus
oprac.  MWL

VoltScooters to operator hulajnóg elektrycznych w formule współdzielenia. Z jego usług korzysta około 70 tys. aktywnych użytkowników. Flota elektrycznych hulajnóg liczy 700 urządzeń, zarówno w sieci własnej jak i franczyzobiorców.

- Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters, cytowany w komunikacie.

Rośnie sprzedaż rowerów elektrycznych i gravelowych

Mikromobilność. Rośnie popyt na rowery elektryczne i hulajnogi

- Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc. codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km; a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay, która jest jednym z udziałowców TrybEco i pośredniczy w pozyskaniu drugiej rundy finansowania przez spółkę.

Firma prognozuje, że w 2026 r. udział elektrycznych jednośladów w rynku rowerów wartym 5,5 mld zł sięgnie 30 proc. - W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej - komentuje dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

Przejęcie VoltScooters ma umożliwić TrybEco oferowanie wynajmu na minuty nie tylko hulajnóg elektrycznych, ale również skuterów i rowerów elektrycznych własnej produkcji.

Wybrane dla Ciebie
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"