Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Przełom ws. Izery? Wiadomo, kto ma zbudować fabrykę

44
Podziel się:

Mirbud podpisał list intencyjny ze spółką ElectroMobility Poland na budowę zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych Izera - przekazał Mirbud w komunikacie. Fabryka ma powstać w Jaworznie.

Przełom ws. Izery? Wiadomo, kto ma zbudować fabrykę
Mirbud ma list intencyjny na budowę zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych Izera (East News, Andrzej Grygiel)

Jak podano, podpisany list intencyjny jest potwierdzeniem, że w wyniku postępowania zakupowego na "Wybór generalnego wykonawcy, mogącego zrealizować inwestycję budowy zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych Izera w formule Projektuj i Buduj" spółka złożyła ofertę optymalną z punktu widzenia celów i budżetu realizowanego projektu.

Budowa fabryki Izery. Jest list intencyjny

Umowa o generalne wykonawstwo zostanie podpisana pod warunkiem uzyskania przez ElectroMobility Poland odpowiednich zgód korporacyjnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

ElectroMobility Poland po wygranym przetargu za 128 mln zł został właścicielem działki o powierzchni 117 ha na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. To właśnie tam powstanie fabryka polskiej marki aut elektrycznych Izera. Koszt budowy zakładu szacuje się na 6 mld zł. Spółka złożyła jedyną ofertę na zakup nieruchomości.

O tym, czy produkcja Izery ostatecznie będzie realizowana, obecny rząd ma zdecydować do kwietnia. W połowie lutego poinformowała o tym minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

- To jest dylemat, czy chcemy samochód, który jest polski w małym kawałku, a w dużym kawałku to jest technologia chińska, ale jednak mamy fabrykę w Polsce, która jest jakimś impulsem rozwojowym. Czy też może nie chcemy chińskich technologii, bo postrzegamy to jako zagrożenie. Ale równocześnie istnieje ryzyko być może, że takie technologie zaakceptuje inny kraj unijny i taka fabryka będzie gdzie indziej, a Polacy będą kupować - wskazała minister.

Produkcję Izery zapowiedział rząd Zjednoczonej Prawicy. Według planów, fabryka w Jaworznie miałaby produkować 100 tys. pojazdów rocznie, a po rozbudowie nawet 200 tys.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(44)
men
miesiąc temu
mój 80 letni dziadek powiada,że auto powinno się nazywać "audyt" lub "aborcja" bo te słowa są najczęściej używane przez "polityków"
merc
miesiąc temu
gdyby natura chciała,od zawsze mam "das auto" mój Mercedes ma dopiero trzy lata więc pojezdzi jeszcze dwadzieścia-trzydzieści lat,mieszkam na gdzie gdzie diabeł mówi dobranoc,po likwidacji PKS i PKP nie ma szans przeżycia,u nas dwa razy w tygodniu "prąd wysiada" bo sieć jest jeszcze z czasów Bieruta,
Półtora gości...
2 miesiące temu
Polski elektryk to zagadka ukryta w rebusie. Póki co proponował bym nazwę która kiedyś miała dużą popularność a mianowicie "IZAURA" - piękna kobieta !
XYZ
2 miesiące temu
W momencie kiedy powstał prom ze słynnej stępki w Szczecinie, wiedziałem że będziemy się wozić Izerami. Brawo!!! Najlepsza pralnia pieniędzy ever. Przecież wszyscy wiedzą że to nigdy nie powstanie. Mało tego, będzie szum że ten rząd ( nie tamten ) nie ogarnął tematu.
jak ursus....
2 miesiące temu
niech wezmą kredyt i budują tą motoryzacje na takich samych zasadach jak inni .....
...
Następna strona