Rosyjskie samoloty zaczynają się psuć. Zachodnie sankcje działają

Choć to dopiero początek miesiąca, w Rosji w grudniu musiało awaryjnie lądować już 10 cywilnych samolotów - wylicza serwis internetowy telewizji Biełsat. Ostatni taki incydent miał w piątek. Z powodu sankcji Rosjanie mają problem ze znalezieniem części zamiennych do kupionych dawniej na Zachodzie maszyn.

Rosyjskie samoloty zaczynają się psuć. Zachodnie sankcje działają. Na zdjęciu moskiewskie lotnisko SzeremietiewoRosyjskie samoloty zaczynają się psuć. Zachodnie sankcje działają. Na zdjęciu moskiewskie lotnisko Szeremietiewo
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | vaalaa
oprac.  TOS

W piątek Boeing 737-800 rosyjskich linii lotniczych S7 musiał awaryjnie lądować po tym, jak doszło do awarii jednego z silników - donosi serwis The Moscow Times. Maszyna lecąca z Nowosybirska do Moskwy zawróciła na lotnisko, z którego wystartowała, i bezpiecznie wylądowała. To jednak nie pierwszy tego typu przypadek w ostatnich dniach - zwraca uwagę serwis internetowy telewizji Biełsat.

I dodaje, że zaledwie dzień wcześniej, w czwartek, awaryjnie lądował transportowy samolot Tu-204M z Ułan Ude do chińskiego Zhangzhou. Przyczyną również była awaria silnika.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Licytacje mieszkań. Kupujący sami windują ceny. Ekspertka ma dobrą wiadomość

Również w środę rosyjski cywilny samolot miał problem. Tym razem był to Boeing 777 linii Aerofłot. Jeden z pasażerów miał zauważyć na pokładzie dym, choć przewoźnik temu zaprzecza. Przyznaje natomiast, że podstawił nowy samolot.

Biełsat wylicza, że w sumie w grudniu już 10 samolotów cywilnych, należących do rosyjskich przewoźników, miało awarię.

Sankcje działają

The Moscow Times zwraca uwagę, że zachodnie sankcje nałożone na Rosję "skutecznie odcięły Rosję od zachodnich producentów samolotów: Airbusa i Boeinga, utrudniając rosyjskim liniom lotniczym import i konserwację części do samolotów". Zwłaszcza że większość cywilnych maszyn w barwach rosyjskich przewoźników to właśnie albo samoloty Airbusa, albo Boeinga.

Odbija się to na prowadzonym przez Rosjan biznesie. W październiku Kommiersant podawał, że linie S7 redukują liczbę połączeń w jesienno-zimowym rozkładzie o 10-15 procent. Powodem stały się trudności z serwisowaniem silników w należących do przewoźnika samolotach Airbusa.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują