Ruszyło cięcie blach. Będą budować promy dla Polski
W poniedziałek (24 października) rozpoczęło się cięcie blach, które posłużą do budowy trzech promów dla Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Tym samym realizowana jest umowa podpisana w listopadzie 2021 r. Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk poinformował, że dostawa pierwszego promu przewidziana jest na przełom 2024 i 2025 r.
Gdańska Stocznia Remontowa im. Józefa Piłsudskiego za pośrednictwem spółki celowej Remontowa Ropax Sp. z o.o. rozpoczęła budowę trzech statków dla Polski. Pierwsza dostawa promów ma nastąpić na przełomie 2024 i 2025 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztorm dopadł kuter na Morzu Północnym. Załoga wszystko nagrała
Ruszyło cięcie blach
Ciecie blach, które będą potrzebne do budowy promów, rozpoczęło się wczoraj, o czym poinformował wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk za pośrednictwem Twittera.
Umowa na dostawę promów została podpisana w listopadzie 2021 r. Statki będą zasilały flotę spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska. Kontrakt przewiduje realizację opcji tzw. trzy plus jeden, czyli produkcję trzech promów i ewentualnie czwartego. Dwa z nich zostaną dostarczone Polskiej Żegludze Morskiej, a jeden Polskiej Żegludze Bałtyckiej.
Promy przewiozą 400 pasażerów
Promy budowane są w systemie ro-pax. Oznacza to, że na pokładzie mogą przewozić samochody i pasażerów, a także wyposażone będą w zwiększoną przestrzeń ładunkową. Statki mają mieć 196 m długości i 32 m szerokości.
W grudniu 2021 r. spółka Polskie Promy otrzymała kapitał w wysokości miliarda zł na realizację budowy statków, w tym 650 mln zł ze Skarbu Państwa.