Rząd świętuje! Półmetek prac na przekopie Mierzei Wiślanej
Przekroczyliśmy półmetek prac na przekopie Mierzei Wiślanej – przyznał w środę w rozmowie z Polskim Radiem minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, nie ma powodów, dla których nastąpiłoby jakiekolwiek opóźnienie robót.
Jak przypomniał minister, niedawno została podpisana umowa na drugi etap prac, który będzie polegał przede wszystkim na udrożnieniu szlaku żeglugowego do Elbląga. Jak dodał polityk, postęp prac w tym projekcie jest "bardzo mocno widoczny".
- Na samej Mierzei trwają prace inżynieryjne. Wyszliśmy już z ziemi, wszystkie obiekty żelbetowe, mostowe, mosty obrotowe, śluza - nabrały bardzo realnego kształtu, zostały zabite i zabetonowane ściany kanału - wyliczał w państwowym radiu minister Adamczyk.
Jak wskazał, obecnie starania administracji ukierunkowane są na to, aby "przekop Mierzei Wiślanej, ten szlak komunikacyjny do Elbląga, stał się realny w 2023 r.".
Uwaga! Tam dają podwyżki. "Znacząco podniesiono stawki"
Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 r. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko - belgijskie konsorcjum NDI/Besix. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.
Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.