Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Solaris wygrał największy przetarg na autobusy elektryczne w Europie. Sprzeda maszyny za 400 mln złotych

36
Podziel się:

Warszawa rozstrzygnęła przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. Wygrał Solaris, który uzyskał 96,5 punktów na 100.

Warszawa: autobusy elektryczne Solaris. Hiszpańska firma wygrała rekordowy przetarg.
Warszawa: autobusy elektryczne Solaris. Hiszpańska firma wygrała rekordowy przetarg. (East News, East News)

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe kupują 130 pojadów elektrycznych. Miejska spółka była gotowa zapłacić za nie 432 mln złotych brutto. Oferta Solarisa to 399,5 mln złotych.

Solaris ma dostarczyć autobusy listopadem 2019 r. a listopadem 2020 r. w transzach po 10 pojazdów. Termin pierwszej dostawy nie jest jeszcze znany i będzie zależał od daty podpisania umowy, bo od tego momentu firma musi mieć min. 45 tygodni na przygotowanie autobusów.

W przetargu nie startował inny polski gigant w branży elektrycznych pojazdów, czyli Ursus Bus. Konsorcjum, w skład którego wchodzi firma, wygrało niedawno konkurs Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na opracowanie i produkcję tysiąca autobusów elektrycznych. Zlecenie warte jest aż trzy miliardy złotych.

Zobacz także: Oglądaj też: Wiceprezes Solarisa wątpi by program budowy w pełni polskiego autobusu elektrycznego był realny

Na początku roku Warszawa rozstrzygnęła przetarg na 13 nowych tramwajów. Wygrał koreański koncern Hyundai Rotem Company. Była to najtańsza oferta, wyniosła 1,82 mld zł. Dla porównania bydgoskie zakłady Pesa złożyły ofertę o ponad miliard złotych droższą.

W zeszłym roku Solaris, do niedawna jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm za granicą, zmieniła barwy na hiszpańskie. Wszystkie udziały jednego z europejskich liderów w zakresie produkcji autobusów, trolejbusów i tramwajów przejęła hiszpańska grupa CAF.

CAF to hiszpański producent z ponadstuletnią historią, notowany na giełdzie w Madrycie. Firma zajmuje się projektowaniem, produkcją, utrzymaniem i dostawą taboru kolejowego oraz pojazdów szynowych. Jeżdżą po torach nie tylko Europy, ale także USA, Ameryki Południowej, Azji oraz w kilku krajach na północy Afryki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(36)
ktoToPisze!
5 lata temu
Dlaczego jest napisane "w przetargu nie startował inny polski gigant w branży ..." Przecież Solaris nie jest polski!!! ???
Dariusz
5 lata temu
Jak by Trzaskowski chciał wspierać polski przemysł to zamówił by w Ursusie!!! Ale lepiej niemiecki lub hiszpański.
Jano
5 lata temu
Narzekacie na Niemców a wszyscy jeździcie pasatami
Polak
5 lata temu
Mam wrażenie, że jesteśmy jeleniami że zostaliśmy w tym kraju. Wielkie przetargi są realizowane czy w infrastrukturę czy w wojsku przez zachodnie korporacje. Porażka!
goldi
5 lata temu
Ale sukces. Olszewscy sprzedali SOLARISA Hiszpanom bo Polska nie chciała kupić. Teraz teraz haloo wielki sukces podpisanego kontraktu.
...
Następna strona