Spotify szykuje kolejną podwyżkę. "Ogromne pole do dalszej ekspansji"
Spotify zapowiada dalsze podwyżki cen subskrypcji. Współrządzący firmą Alex Norström powiedział "Financial Times", że nastąpi to równolegle z udostępnieniem nowych funkcji aplikacji, której celem jest pozyskanie nawet miliarda użytkowników.
"FT" przypomina, że Spotify przez lata utrzymywało stawki na stałym poziomie, a pierwsze podwyżki wprowadziło dopiero dwa lata temu. Ruch ten wpłynął na poprawę wyników – w 2024 r. spółka po raz pierwszy wypracowała roczny zysk.
Spotify szykuje podwyżki za usługi
Alex Norström, współprezes i dyrektor ds. biznesowych Spotify, powiedział w rozmowie z "Financial Times", że szefostwo firmy rozpatruje dziś korekty cen za usługi. – Będziemy je stosować, gdy to ma sens – podkreślił. Na początku sierpnia firma ogłosiła, że od września ceny subskrypcji "premium" wzrosną na wybranych rynkach. Informacja wywindowała kurs akcji o blisko 10 proc.
Norström zapewnia, że mimo wyższych opłat klienci nadal wybierają usługę, a Spotify zwiększa udział w rynku. – Tylko nieco ponad 3 proc. światowej populacji płaci nam regularnie. Mamy ogromne pole do dalszej ekspansji, by zwiększyć liczbę użytkowników – zaznaczył.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dwie walizki, bez znajomości polskiego. Dziś firma warta 2 MILIARDY - Gregoire Nitot Sii Polska
Współzarządzający Spotify przyznał, że obecnie z płatnych planów korzysta 276 mln osób, o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 696 mln. Firma w dłuższej perspektywie liczy, że uda się jej dobić do miliarda osób korzystających z aplikacji.
Równolegle Spotify pracuje nad nowymi usługami. Według doniesień, testuje dodatkowy pakiet dla największych fanów artystów, który miałby kosztować 6 dol. miesięcznie więcej. Inwestuje także w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które mają zwiększyć atrakcyjność i łatwość korzystania z platformy.
Spotify poinformował w tym tygodniu, że użytkownicy utworzyli prawie 9 miliardów playlist. Firma rozszerzyła również swoją ofertę o audiobooki i podcasty, a także narzędzia, takie jak DJ ze sztuczną inteligencją.