Stają rosyjskie montownie. Brak części z importu
Sankcje odnoszą skutek. Cierpią potężne rosyjskie firmy. Brak części pochodzących z importu powoduje, że taśmy muszą zostać zatrzymane. Rosyjski koncern AwtoWAZ zmuszony został do wstrzymania produkcji. Firma redukuje wszelkie koszty. Rezygnuje między innymi ze sponsorowania sportu. Podobny problem ma producent ciężarówek KamAZ.
Jeden z najważniejszych zakładów motoryzacyjnych w Rosji - koncern AwtoWAZ - od poniedziałku wstrzymuje swoje linie montażowe - donosi "Rzeczpospolita". Problemem jest brak części koniecznych w produkcji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czy handel Polski z Rosją został w całości wstrzymany? "Firmy zmieniły kanał dotarcia"
W zakładach produkowane są zarówno łady składane z zagranicznych części, ale również francuskie renault. Jak przypomina dziennik, Francuzi są większościowym udziałowcem - posiadającym 76,61 proc. udziałów - w spółce Alliance Rostec Auto tworzonej z państwową korporacją zbrojeniową Rostech.
Sankcje uderzają w firmy
Zachodnie sankcje objęły zarówno Rostech, jak i kierującego nim Siergieja Czemiezowa. Firma do 25 kwietnia stoi. Zakłady zatrudniają ponad 35 tys. osób.
Jak donosi "Rz" stoi również główna linia montażowa ciężarówek KamAZ oraz zakłady PSMA Rus w Kałudze, gdzie składane są auta peugeot, citroen i opel.