Sześć lat remontu, wydane ponad 2 mld zł. Efekt? Pociągi dojadą szybciej o minutę

Kończy się długo wyczekiwany remont linii kolejowej Poznań - Warszawa na odcinku między Swarzędzem a Sochaczewem. Jak się jednak okazuje, efekt będzie dosłownie minimalny. Przynajmniej jeśli chodzi o czas przejazdu. Podróż na tej trasie skróci się o minutę.

Dwa pociągi Intercity na dworcu głównym w PoznaniuPociągi PKP Intercity na dworcu głównym w Poznaniu
Źródło zdjęć: © WP | Maciej Szefer
oprac.  LOS

Modernizacja linii Swarządz - Sochaczew rozpoczęła się w czerwcu 2017 r. Branżowy "Rynek Kolejowy" przypomina, że prace miały potrwać 2,5 roku. Inwestycja złapała jednak ogromny poślizg. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel przekazał ostatnio, że roboty zakończą się w czwartym kwartale tego roku.

Opóźnienie byłoby z pewnością łatwiejsze do zapomnienia przez pasażerów, gdyby inwestycja wyraźnie skróciła czas przejazdu między Poznaniem a Warszawą. Okazuje się jednak, że na to podróżni nie mogą liczyć.

Tuż przed remontem, jak pisze "Rynek Kolejowy", najszybsze pociągi trasę pokonywały w 2 godz. 25 min. Tymczasem po czerwcowej korekcie rozkładu jazdy czas przejazdu ma wynieść 2 godz. 32 min, a od końca roku - ok. 2 godz. 24 min. Zaznaczmy, że po remoncie nieco lepszy wynik uda się osiągnąć, zatrzymując dodatkowo w Koninie i Kutnie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochody elektryczne jeżdżą na węgiel? "To jest nietrafiony argument"

Na co PKP PLK wydały ponad 2 mld zł?

Inwestycja pochłonie w sumie 2,3 mld zł. Należy przy tym podkreślić, że czas przejazdu między Poznaniem a stolicą może się jeszcze skrócić, gdy na trasie zakończą się inne prace, jak np. modernizacja stacji Warszawa Zachodnia.

PKP PLK zaznacza, że celem przebudowy poznańsko-warszawskiej linii było zwiększenie przepustowości trasy, a także m.in. prace, które mają doprowadzić do "poszerzenia oferty przewozowej, poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróży" oraz "dostosowania infrastruktury do wymogów technicznych specyfikacji interoperacyjności UE".

Zadaniem inwestycji było też m.in. dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a także zmniejszenie uciążliwości dla środowiska.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują