Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Sztuczna inteligencja pomoże znaleźć pracę w PKO BP. Bot pogada z kandydatem na Messengerze

8
Podziel się:

Szukanie pracy to już praca sama w sobie. Ułatwić ją może użycie inteligentnych technologii, które "porozmawiają" z kandydatem, sprawdzą, na które z wolnych stanowisk się nadają, a następnie podpowiedzą rekruterowi, z którym kandydatem warto porozmawiać. Takie rozwiązanie wdraża właśnie PKO BP.

Bank PKO BP wdraża bota, który będzie przeprowadzał rekrutację
Bank PKO BP wdraża bota, który będzie przeprowadzał rekrutację (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Stworzony przez firmę Emplocity bot ma sprawić, że szukanie pracy będzie szybsze i łatwiejsze, gdyż zdejmie z poszukującego stanowiska konieczność przeglądania dziesiątek ofert oraz rejestrowania się w kolejnych formularzach. Jak to się dzieje?

– Rozwiązanie składa się z dwóch części: z chatbota, który w formie widgetu jest umieszczany na stronie pracodawcy. On poprzez interakcje z kandydatami czy osobami odwiedzającymi daną stronę, zbiera odpowiednie informacje od kandydata, prowadzi go przez proces rekrutacji, odpowiada na pytania (…). Na koniec dnia rekruter otrzymuje listę najlepiej dopasowanych kandydatów i jednym kliknięciem jest w stanie zaprosić na rozmowy najbardziej pasujących kandydatów – wyjaśniał na łamach serwisu Mam Biznes Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity.

Zobacz także: Kongres 590: Zbigniew Jagiełło

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kandydatów, proponujemy dialog w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Chatbot wdrożony wspólnie z Emplocity przeprowadzi wstępną rozmowę i dokona automatycznej selekcji aplikacji. Usługa dostępna jest dla każdego kandydata 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu – wyjaśnia dyrektor pionu zarządzania personelem PKO BP Joanna Czarnecka.

- Stworzyliśmy narzędzie, którego przewagą jest technologia oraz funkcjonalności, będące odpowiedzią na potrzeby najbardziej dojrzałych organizacji na rynku – cieszy się Krzysztof Sobczak.

Bank podkreślił, że współpraca z firmą Emplocity to kolejny sukces platformy rozwoju innowacji i nowoczesnych technologii "Let's Fintech with PKO Bank Polski!", w ramach której bank poszukuje i rozwija perspektywiczne rozwiązania technologiczne.

Wąska specjalizacja przyniosła efekty

Startup Emplocity wystartował w 2017 r. i swoją ofertę skierował w pierwszej kolejności do dużych firm. Teraz, po tym jak przekonał już kilka korporacji do współpracy (m.in. Santander i Budimex), przygotowuje ofertę także dla MŚP.

Arkadiusz Talun i Krzysztof Sobczak, założyciele firmy, od początku koncentrują się na ulepszaniu bota rekrutacyjnego i właśnie w ścisłej specjalizacji widzą przyczynę, dla której tak szybko udało im się przekonać do siebie wielkich pracodawców.

Firma ma nadzieję, że już wkrótce będzie obsługiwać niemal cały proces rekrutacji i to zarówno od strony pracownika, jak i pracodawcy.

- Firma Budimex zwiększyła ilość aplikacji na swojej stronie internetowej o 25 proc. już w pierwszym tygodniu po uruchomieniu chatbota – chwali się Emplocity na stronie internetowej.

Inne plany firmy na najbliższy rok to wyprowadzenie wyników finansowych na zero. Sukcesywnie zwiększa zatrudnienie. Obecnie "na pokładzie" jest 30 osób, a do końca roku może być drugie tyle.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
oks
5 lata temu
Jak widać to doskonale na przykładzie Budimexu, zastosowanie chatbota w przypadku rekrutacji znajduje swoje uzasadnienie.
Polonista z U...
5 lata temu
REDACHTORY - WY SIEM NAUCZTA PISAĆ PO POLSKIMU , BO TAKIE ALFANABETY NIE POWINNE BRADZ SIEM ZA PISANIE ARTYKUŁUF !
upadajacy
5 lata temu
gladiator dowód zobaczcie wartość obligacji
Nie bot
5 lata temu
Smutne i przykre. Wkrótce ludzie będą niepotrzebni. Boty znajdą boty i tylko informatycy znajdą tam pracę.
Zasmucona
5 lata temu
Kpina. Miałam konto w tym banku. Kolejki, kolejki, kolejki. Brak kompetentnych pracowników. Starych zmienili na młodych, ale już nie zdążyli ich wyszkolić, uczą się sami na własnych błędach. Do połowy transakcji nie mają uprawnień..... Na infolinii opowiadają głupoty. Myślę, że chat boty nic nie pomogą, jeśli nie zmieni się kadra zarządzająca.