To będzie jedna z największych grup turystycznych w Europie. Wirtualna Polska ma zielone światło
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na nabycie 100 proc. akcji w Invia Group przez spółkę Wirtualna Polska Media - poinformowała Wirtualna Polska Holding.
Wirtualna Polska poinformowała, że w odrębnym raporcie poinformuje o spełnieniu się drugiego warunku zawieszającego tj. uzyskania zgody Shanghai United Assets and Equity Exchange, zatwierdzającej nabywcę akcji Invia w ramach procedury sprzedaży aktywów Chińskiej Republiki Ludowej.
WP ma zgodę UOKiK na przejęcie Invia Group
Invia Group operuje w krajach niemieckojęzycznych, gdzie generuje większość przychodów, a także w Czechach, Słowacji, Węgrzech i Polsce. Obejmuje takie marki jak: Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de, Invia.cz, Invia.sk, Invia.hu czy Travelplanet.pl. W ciągu 2024 roku przejmowana grupa wysłała na wakacje zagraniczne ponad 2 mln turystów, wygenerowała 183 mln euro przychodów ze sprzedaży i 37 mln euro skorygowanego zysku EBITDA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy wydają fortunę na Thermomixy. To on stoi za tym biznesem. Wojciech Ćmikiewicz w Biznes Klasie
W wyniku transakcji powstanie struktura, która obejmie główne marki turystyczne w Niemczech, Szwajcarii i Austrii (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), Polsce (Wakacje.pl, Travelplanet.pl, Nocowanie.pl), w Czechach i na Słowacji (Invia.cz, Hotele.cz, Spa.cz), na Węgrzech (Szallas.hu, Invia.hu), w Rumunii (Travelminit.ro, Litoralulromanesc.ro). Te marki zapewniają dostęp do kompleksowej oferty turystycznej, obejmującej zarówno podróże krajowe, jak i zagraniczne. Sprzedają one usługi turystyczne o łącznej wartości ponad 2,5 mld euro. W sumie segment turystyczny WP Holding będzie obecny na 9 europejskich rynkach, na każdym z nich będzie posiadał wiodące marki turystyczne.
Według szacunków Euromonitora rynek turystyczny w Europie jest wart około 600 mld euro i stale rośnie. Niemcy stanowią największą część tego rynku – odpowiadają aż za 19 proc. wydatków Europejczyków na turystykę, to sześciokrotnie więcej niż Polska. Europa Środkowo-Wschodnia to region o stosunkowo małym udziale w wartości rynku, ale o największym potencjale wzrostu.
Transakcja pozwoli WP Holding być beneficjentem wzrostu wydatków na turystykę w CEE oraz poprzez rozpoczęcie działalności w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) istotnie zwiększyć adresowalny rynek i zbudować odpowiednią skalę niezbędną do rozwoju działalności międzynarodowej w sektorze travel.