Wirtualna Polska pokazała wyniki. Oto co napędza przychody

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 roku zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1,56 mld zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 roku. Grupa konsekwentnie inwestuje w rozwój technologii oraz narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją.

 Jacek Świderski, prezes zarządu WP Holding
Źródło zdjęć: © WP
Malwina Gadawa

Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.

Rok 2024 był kolejnym okresem wyjątkowo dynamicznego wzrostu przychodów w segmencie turystycznym. W skali całego roku ten wzrost przekroczył 20 proc. a w czwartym kwartale, w którym sprzedaż jest zazwyczaj niższa, sięgnął aż 24 proc.

Turystyka napędza przychody

To właśnie w obszarze turystyki zagranicznej Grupa WP dokonała pod koniec roku akwizycji o wartości 1 mld zł – największej w swojej historii. WP podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group – firmy działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miliony za jedną walkę! Kulisy powstawania KSW - Martin Lewandowski w Biznes Klasie

Po sfinalizowaniu nabycja Grupy Invia (transakcja oczekuje na zgody regulacyjne) segment travel Grupy WP będzie stanowił jedną z największych grup turystycznych w Europie.

"Na 30-lecie swojego istnienia Wirtualna Polska zmieni swój profil zarówno branżowo, jak i geograficznie. I co najważniejsze, będzie to zmiana wynikająca wprost z naszej oczywistej potrzeby biznesowej. Potrzeby skokowego zwiększenia skali.[…] Mamy wzajemne, oczywiste synergie produktowe w rejonie Europy Środkowej, a rynek niemiecki, gdy się do niego dobrze przygotujemy marketingowo i znajdziemy w sobie wystarczające ambicje, podwoi skalę naszej działalności. Nie możemy się doczekać, aby położyć obie ręce na tej kierownicy" - pisze Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A., w corocznym liście do akcjonariuszy.

Konsekwentne inwestowanie w rozwój własnych technologii, wspieranych sztuczną inteligencją, przynosi wymierne efekty również w segmencie reklamowo- subskrypcyjnym.

WP inwestuje w nowoczesne technologie

Dzięki wdrożonym technologiom rekomendacyjnym od października liczba odsłon w portalach WP wzrosła o 25 proc. W WP Ads, platformie umożliwiającej reklamodawcom – w tym małym i średnim firmom – łatwe planowanie, targetowanie i emisję reklam w serwisach WP oraz w sieci partnerskiej, zarejestrowało się już prawie 3 tys. klientów.

WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala wydawcom z całej Europy na skuteczne monetyzowanie swoich powierzchni reklamowych, dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej na modelu programmatic.

"Sroce spod ogona nie wypadliśmy. Dzisiaj to Polacy i inni Europejczycy pracujący dla amerykańskich firm, współtworzą bigtechy i ich technologiczne rozwiązania. To jednak nie znaczy, że środkowoeuropejskie firmy takich rozwiązań nie są w stanie stworzyć, czy że ich już nie mają. […] Sponsorujemy rozwój cudzych technologii i firm, zamiast inwestować we własne. Wiele polskich firm, w tym Wirtualna Polska Holding ma własne rozwiązania chmurowe, które z powodzeniem rozwija od lat i stanowią one serce przewagi technologicznej naszej grupy.Naiwnością jest nazywanie w Polsce "chmurą krajową" rozwiązania, które jest po prostu kupowane od firm, które – poza zatrudnianiem polskich informatyków - z naszym krajem wiele wspólnego nie mają. A amerykańscy dostawcy do "inwestycji w Polsce" zaliczają kupno … biurowca w Warszawie" – dodaje w liście prezes Jacek Świderski.

Wirtualna Polska co roku inwestuje około 150 mln zł w rozwój własnych technologii, a część tych rozwiązań udostępnia innym podmiotom na rynku, wzmacniając krajowy ekosystem reklamowy, mediowy i e-commerce.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl).

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025