Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Malwina Gadawa
|

Wirtualna Polska pokazała wyniki. Oto co napędza przychody

22
Podziel się:

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 roku zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1,56 mld zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 roku. Grupa konsekwentnie inwestuje w rozwój technologii oraz narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją.

Wirtualna Polska pokazała wyniki. Oto co napędza przychody
Jacek Świderski, prezes zarządu WP Holding (WP)

Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.

Rok 2024 był kolejnym okresem wyjątkowo dynamicznego wzrostu przychodów w segmencie turystycznym. W skali całego roku ten wzrost przekroczył 20 proc. a w czwartym kwartale, w którym sprzedaż jest zazwyczaj niższa, sięgnął aż 24 proc.

Turystyka napędza przychody

To właśnie w obszarze turystyki zagranicznej Grupa WP dokonała pod koniec roku akwizycji o wartości 1 mld zł – największej w swojej historii. WP podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group – firmy działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Herosi 2025. Gala pełna wzruszeń, emocji i inspiracji

Po sfinalizowaniu nabycja Grupy Invia (transakcja oczekuje na zgody regulacyjne) segment travel Grupy WP będzie stanowił jedną z największych grup turystycznych w Europie.

"Na 30-lecie swojego istnienia Wirtualna Polska zmieni swój profil zarówno branżowo, jak i geograficznie. I co najważniejsze, będzie to zmiana wynikająca wprost z naszej oczywistej potrzeby biznesowej. Potrzeby skokowego zwiększenia skali.[…] Mamy wzajemne, oczywiste synergie produktowe w rejonie Europy Środkowej, a rynek niemiecki, gdy się do niego dobrze przygotujemy marketingowo i znajdziemy w sobie wystarczające ambicje, podwoi skalę naszej działalności. Nie możemy się doczekać, aby położyć obie ręce na tej kierownicy" - pisze Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A., w corocznym liście do akcjonariuszy.

Konsekwentne inwestowanie w rozwój własnych technologii, wspieranych sztuczną inteligencją, przynosi wymierne efekty również w segmencie reklamowo- subskrypcyjnym.

WP inwestuje w nowoczesne technologie

Dzięki wdrożonym technologiom rekomendacyjnym od października liczba odsłon w portalach WP wzrosła o 25 proc. W WP Ads, platformie umożliwiającej reklamodawcom – w tym małym i średnim firmom – łatwe planowanie, targetowanie i emisję reklam w serwisach WP oraz w sieci partnerskiej, zarejestrowało się już prawie 3 tys. klientów.

WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala wydawcom z całej Europy na skuteczne monetyzowanie swoich powierzchni reklamowych, dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej na modelu programmatic.

"Sroce spod ogona nie wypadliśmy. Dzisiaj to Polacy i inni Europejczycy pracujący dla amerykańskich firm, współtworzą bigtechy i ich technologiczne rozwiązania. To jednak nie znaczy, że środkowoeuropejskie firmy takich rozwiązań nie są w stanie stworzyć, czy że ich już nie mają. […] Sponsorujemy rozwój cudzych technologii i firm, zamiast inwestować we własne. Wiele polskich firm, w tym Wirtualna Polska Holding ma własne rozwiązania chmurowe, które z powodzeniem rozwija od lat i stanowią one serce przewagi technologicznej naszej grupy.Naiwnością jest nazywanie w Polsce "chmurą krajową" rozwiązania, które jest po prostu kupowane od firm, które – poza zatrudnianiem polskich informatyków - z naszym krajem wiele wspólnego nie mają. A amerykańscy dostawcy do "inwestycji w Polsce" zaliczają kupno … biurowca w Warszawie" – dodaje w liście prezes Jacek Świderski.

Wirtualna Polska co roku inwestuje około 150 mln zł w rozwój własnych technologii, a część tych rozwiązań udostępnia innym podmiotom na rynku, wzmacniając krajowy ekosystem reklamowy, mediowy i e-commerce.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Prezydent2030
4 tyg. temu
Muszę przyznać, że Pan Prezes dość odważny w tym liście. PS. Mógłby Pan Prezes nieco zadbać o swój fizyczny wizerunek.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Taka prawda
4 tyg. temu
inflację w ciągu roku tusk podniósł o 200%!!!!! bo z 2% w lutym 2024r do obecnie prawie 6% i to wg tuskowego GUSu, bezrobocie tusk tylko w styczniu tego roku zwiększył o 70 tys Polaków z roboty wykopanych i to też wg tuskowego GUSu, a siła nabywcza Polaków po 13 grudnia 2023r zmalała już o 20%!!!!! i tylko jeszcze jedno - jak za rządów PiS baryłka i dolar kosztowały tyle,co teraz, to benzyna była po 4 zł/l, aha, nie mówiąc o tym, że przywróceniu przez tuska pałowania i gazowania Polakówl, oraz po powrocie POlicyjnych bandytów tuska jak ci w Zgorzelcy, tusk tym razem zaczął MORDOWAĆ Polaków
TAKA PRAWDA
4 tyg. temu
Clickbait – zjawisko internetowe polegające na przyciąganiu uwagi za pomocą tytułów bądź miniaturek, które przesadnie wyolbrzymiają faktyczną treść lub znaczenie artykułu...BO POPYT=PODAŻ.
Krótko
4 tyg. temu
W raportach wielokrotnie powtórzyło się słowo "turystyka". Nie padło nazwisko red. Suwarta. Który to zmyślony dziennikarz jest ciągłym obciążeniem grupy. A oczyszczenia brak.