Trasa Warszawa–Wrocław. Pociągi jadą dłużej niż autobusy

Czas przejazdu PKP Intercity między Warszawą a Wrocławiem cały czas się wydłuża – donosi serwis Rynekkolejowy.pl. Wcześniej było to spowodowane remontami na trasie prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz pociągi poruszają się dłużej niż jeden z przewoźników autobusowych.

Czas przejazdu na trasie Wrocław-Warszawa jest coraz dłuższyCzas przejazdu na trasie Wrocław-Warszawa jest coraz dłuższy
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tomasz Warszewski
oprac.  WS

Jak podaje Rynek Kolejowy, większość pociągów jeździła przed 11 czerwca w relacji Warszawa–Wrocław w przedziale czasowym od 4 godzin i 20 minut do 4 godzin i 50 minut.

"Tylko 3 z 13 pociągów na tej trasie jeździły wolniej niż 5 godzin, w tym jeden pociąg nocny przez Katowice. W porównaniu z rozkładem jazdy obowiązującym do 11 czerwca, który był dalece niedoskonały, obecny plan ruchu jest fatalny" – czytamy.

Obecnie dłużej niż pięć godzin jeździ już sześć z trzynastu pociągów do Wrocławia, a prawie wszystkie wydłużyły go o średnio 15-20 minut. O kilkanaście minut przyspieszył jedynie jeden z dwóch składów Pendolino, który i tak jest wolniejszy niż skład, który jeździł między miastami w 2015 roku.

Obsługa innych tras

Jak przekazało PKP Intercity w rozmowie z serwisem Rynekkolejowy.pl, wydłużenie czasu przejazdu na tej trasie wynika również ze skierowania wszystkich pociągów na trasę objazdową przez Krotoszyn i Milicz w związku z zamknięciem torowym tejże linii.

Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity, wskazał, że objazd powoduje wydłużenie czasu jazdy o około 15-20 minut.

"Obecnie większość autobusów dominującego na trasie Flixbusa dociera z Warszawy Zachodniej do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin. Autem od kilku lat, po otwarciu dróg ekspresowych, można pokonać trasę z Wrocławia do Warszawy w 3 godziny i 30 minut" – podaje Rynek Kolejowy.

Wybrane dla Ciebie
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Koniec ery Atlasa. Nowa strategia USA to wstrząs dla gospodarki UE
Koniec ery Atlasa. Nowa strategia USA to wstrząs dla gospodarki UE