Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Coraz więcej samoobsługi na lotniskach

0
Podziel się:

Do samoobsługi zachęcają zarówno porty lotnicze jak i sami przewoźnicy. Coraz częściej odprawa prowadzona przez pracownika jest płatna.

Coraz więcej samoobsługi na lotniskach
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Polskie lotniska stawiają na samoobsługę. W halach odlotów powstaje coraz więcej urządzeń, które pozwalają na samodzielne odprawienie się.

Na warszawskim lotnisku Chopina, w pierwszym kwartale z tego sposobu skorzystało 112 tysięcy osób. W zeszłym roku, w tym samym czasie trzy razy mniej pasażerów skorzystało z samodzielnej odprawy.

Rzecznik portu Przemysław Przybylski tłumaczy, że taka odprawa jest bardzo prosta i nie trzeba stać w kolejce. Wystarczy podejść do samoobsługowego kiosku. Wypełnia się polecenia wydawane na ekranie. Konieczne jest podanie nazwiska, numeru rejsu i biletu.

Gdy wszystko się zgadza, automat sam drukuje kartę pokładową. Jeżeli ktoś ma walizkę, którą trzeba nadać, podchodzi do innego stanowiska i tam pozostawia bagaż.

Do samoobsługi zachęcają zarówno porty lotnicze jak i sami przewoźnicy. Coraz częściej odprawa prowadzona przez pracownika jest płatna. Taką metodę stosują tak zwani przewoźnicy niskokosztowi.

W warszawskim terminalu stoją 23 punkty samoobsługowej odprawy pasażerów.

Czytaj więcej w Money.pl
Nowe udogodnienie na lotnisku Chopina Samoobsługowy system odprawy identyfikuje pasażera po podaniu np. nazwiska i numeru rezerwacji, a następnie automatycznie drukuje kartę pokładową.
Tyle zarobiły Porty Lotnicze Na lotnisku operuje 30 przewoźników, którzy obsługują połączenia do 97 portów.
Unia szykuje duże zmiany na lotniskach Standardy dotyczą np. czasu oczekiwania na odprawę bagażową, transport pasażerów z terminalu do samolotu czy też czasu oczekiwania na odbiór bagażu.
turystyka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)