Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Unia uczy pasażerów linii lotniczych ich praw

0
Podziel się:

Wraz z początkiem wakacji ruszyła warta milion euro kampania informacyjna.

Unia uczy pasażerów linii lotniczych ich praw
(luisvilla/CC/Flickr)

*Wraz z początkiem wakacji ruszyła europejska kampania informacyjna dotycząca praw pasażerów linii lotniczych na terenie całej Unii. Akcja ma przypominać o przepisach dotyczących odszkodowań za anulowany, lub spóźniony lot, bądź zagubiony bagaż. *

Ulotki w 23 językach i plakaty na lotniskach - to wszystko ma zagwarantować, że pasażerom będzie łatwiej uzyskać informacje i domagać się swoich praw. _ - Każdemu z nas podczas podróży może się coś przytrafić, trzeba wiedzieć co w takich sytuacjach zrobić _ - podkreślał unijny komisarz do spraw transportu Siim Kallas.

Pasażerowie mają na przykład prawo domagać się rekompensaty od 125 do 600 euro w przypadku odwołania, lub znacznego opóźnienia lotu, a także wtedy gdy nie dostaną się na pokład samolotu, bo przewoźnik sprzedał więcej biletów niż jest miejsc. Mają prawo do posiłku, napojów, bądź hotelu jeśli oczekiwanie na lotnisku się przedłuża. Za zgubiony bagaż pasażerowi przysługuje odszkodowanie do 1220 euro. Unijne zasady obowiązują od kilku lat, a mimo to wielu pasażerów na brukselskim lotnisku albo o nich nie słyszało, albo nie dochodzi swoich praw, bo - jak tłumaczą - to zajmuje zbyt dużo czasu.

Oprócz ulotek i plakatów w każdym kraju Unii Europejskiej można uzyskać szczegółowe informacje na temat praw pasażerów. W Polsce odpowiada za to Urząd Lotnictwa Cywilnego. Bardzo podobne prawa co pasażerom linii lotniczych przysługują też osobom podróżującym pociągami na trasach międzynarodowych. Informacje na ten temat powinny być dostępne na dworcach kolejowych w całej Unii Europejskiej.

turystyka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)