Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Lubisz diesle? Unia chce ci pomóc. Bieńkowska broni aut na olej napędowy

37
Podziel się:

- Komisja Europejska ostrzegła, że wprowadzenie zakazu ruchu samochodów z silnikami Diesla w miastach europejskich może ograniczyć zdolność producentów do inwestowania w pojazdy o zerowej emisji szkodliwych substancji - poinformował Reuters.

Lubisz diesle? Unia chce ci pomóc. Bieńkowska broni aut na olej napędowy
(THIERRY MONASSE/REPORTER)

Powołał się na udostępniony mu list, jaki wystosowała do ministrów transportu państw Unii Europejskiej unijna komisarz do spraw rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska. Zwróciła w nim uwagę, że załamanie rynku samochodów dieslowskich nie przyniesie żadnych korzyści, a aktualnym celem powinno być skłanianie producentów do dostosowywania emisji niebezpiecznych tlenków azotu do wymogów UE.

"Podczas gdy jestem przekonana, że powinniśmy w Europie szybko zmierzać ku pojazdom z zerową emisją, politycy i przemysł nie mogą być zainteresowani raptownym załamaniem rynku dieslowskiego w Europie w rezultacie lokalnych ograniczeń ruchu. Pozbawiłoby to tylko przemysł koniecznych funduszy na inwestowanie w pojazdy o zerowej emisji" - napisała Bieńkowska w liście noszącym datę 17 lipca.

Trzy główne niemieckie spółki motoryzacyjne - Volkswagen, Daimler i BMW - zaangażowały się na dużą skalę w produkcję samochodów z silnikami wysokoprężnymi, które oferują bardziej efektywne utlenianie paliwa i mniejsze emisje dwutlenku węgla w porównaniu z silnikami benzynowymi. Jednak w 2015 zalety te podważyło przyznanie się Volkswagena do manipulowania prowadzonymi w USA pomiarami poziomu tlenków azotu w spalinach jego samochodów dieslowskich.

Bieńkowska wyraziła swe zaniepokojenie, że to dzięki prokuraturze, a nie niemieckim władzom nadzorującym motoryzację ujawniono niedawno nieprawidłowości związane z emisją tlenków azotu w samochodach produkowanych przez Audi i Porsche - spółki-córki Volkswagena.

Zobacz także: Pomysł na biznes: Pracownia recklingu szkła

List unijnej komisarz wzywa także do wycofania z europejskich dróg wszystkich samochodów z nadmierną emisją tlenków azotu, ale zaznacza, że odpowiednie działania producentów powinny być podejmowane na zasadzie dobrowolności.

motoryzacja
ekologia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(37)
Bizmesmem
7 lat temu
Eko samochody to tylko mrzonki propagandowe, Jak wszystko będzie eko to kto kupi ropę od ruskich i kuwejtu ? Tysiące miejsc pracy przy produkcji silników i podzespołów. A do wytworzenia prądu też trzeba węgiel spalić, no chyba że na atom wszystko przejdzie.
Norbert
7 lat temu
Volkswageny popieraja Volkswageny !!!
Henek
7 lat temu
Bienkowska chce pomoc przede wszystkim koncernom niemieckim. No przeciez nie kasa sie reki ,ktora dobrze karmi,.. he he he he he he . Co innego interes Polski, ktory ona zawsze olewa - tak jak jej promotor niejaki "Oscar" He he he he he he
hhh
7 lat temu
Bienia broni interesow motoryzacji niemiec. Jakby byl by to polski przemysl to by zaorala.
Michu
7 lat temu
To nich zaczną samochody na wodę robić
...
Następna strona