Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Lubisz diesle? Unia chce ci pomóc. Bieńkowska broni aut na olej napędowy

37
Podziel się

- Komisja Europejska ostrzegła, że wprowadzenie zakazu ruchu samochodów z silnikami Diesla w miastach europejskich może ograniczyć zdolność producentów do inwestowania w pojazdy o zerowej emisji szkodliwych substancji - poinformował Reuters.

Lubisz diesle? Unia chce ci pomóc. Bieńkowska broni aut na olej napędowy
(THIERRY MONASSE/REPORTER)
bDzOyttx

Powołał się na udostępniony mu list, jaki wystosowała do ministrów transportu państw Unii Europejskiej unijna komisarz do spraw rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska. Zwróciła w nim uwagę, że załamanie rynku samochodów dieslowskich nie przyniesie żadnych korzyści, a aktualnym celem powinno być skłanianie producentów do dostosowywania emisji niebezpiecznych tlenków azotu do wymogów UE.

"Podczas gdy jestem przekonana, że powinniśmy w Europie szybko zmierzać ku pojazdom z zerową emisją, politycy i przemysł nie mogą być zainteresowani raptownym załamaniem rynku dieslowskiego w Europie w rezultacie lokalnych ograniczeń ruchu. Pozbawiłoby to tylko przemysł koniecznych funduszy na inwestowanie w pojazdy o zerowej emisji" - napisała Bieńkowska w liście noszącym datę 17 lipca.

Trzy główne niemieckie spółki motoryzacyjne - Volkswagen, Daimler i BMW - zaangażowały się na dużą skalę w produkcję samochodów z silnikami wysokoprężnymi, które oferują bardziej efektywne utlenianie paliwa i mniejsze emisje dwutlenku węgla w porównaniu z silnikami benzynowymi. Jednak w 2015 zalety te podważyło przyznanie się Volkswagena do manipulowania prowadzonymi w USA pomiarami poziomu tlenków azotu w spalinach jego samochodów dieslowskich.

bDzOyttz

Bieńkowska wyraziła swe zaniepokojenie, że to dzięki prokuraturze, a nie niemieckim władzom nadzorującym motoryzację ujawniono niedawno nieprawidłowości związane z emisją tlenków azotu w samochodach produkowanych przez Audi i Porsche - spółki-córki Volkswagena.

Zobacz także: Pomysł na biznes: Pracownia recklingu szkła

List unijnej komisarz wzywa także do wycofania z europejskich dróg wszystkich samochodów z nadmierną emisją tlenków azotu, ale zaznacza, że odpowiednie działania producentów powinny być podejmowane na zasadzie dobrowolności.

bDzOyttF
bDzOytua
motoryzacja
ekologia
Źródło:
KOMENTARZE
(37)
yonnek
3 lata temu
Unia bohatersko zwalcza problemy, ktore sama wymyslila. Brawo urzedasy unijne !!!
Grzegorz_T
3 lata temu
Zerowa emisja podczas jazdy. OK. Co z emisją podczas produkcji samochodu, a przede wszystkim z zanieczyszczeniem środowiska podczas produkcji akumulatorów ?
Szoferka
4 lata temu
Kogo ta pani reprezentuje i na czyje zlecenie wypowiada się/
bDzOytub
Lelek
3 lata temu
Nie wiem w czym auta elektryczne są bardziej eko niż diesle. Przecież jeżdżą na energię elektr., której mamy coraz większy deficyt. A jak jest u nas wytwarzana? Ano spalamy węgiel - czyaj trujemy! Samochód elektr. jeździ na baterię - ta po kilku latach zużyje się i gdzie trafi? - Na śmietnik, jak i całe auto, bo wymiana na nową to koszt połowy nowego auta. I gdzie tu ekologia?
Piotr
3 lata temu
Ona pomachala niemcom palcem pokazując ich hipokryzję i oszukańcze machinacje , bravo , czytajcie ze zrozumieniem . Niemcy atakują nas teraz my dzieki niej pokazujemy ich obłudę i oszustwa . I oni śnią mowić o praworządności chyba wtedy gdy im pieniądze uciekają bo Polska powoli się wydobywa z tych macek
...
Następna strona