Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|

H&M inaczej niż cała branża. Zyskał w upały i zwiększył sprzedaż w Polsce

15
Podziel się:

Gorące lato, które mocno dało się we znaki branży odzieżowej nie przeszkodziło jednej marce w znacznym zwiększeniu sprzedaży. Szwedzki H&M nie tylko zwiększył swoją sprzedaż, ale odniósł też sukces na zaniedbywanym dotychczas polu.

H&M inaczej niż cała branża. Zyskał w upały i zwiększył sprzedaż w Polsce
(TOMEK ZIEILINSKI)

Gorące lato, które mocno dało się we znaki branży odzieżowej, nie przeszkodziło jednej marce w znacznym zwiększeniu sprzedaży. Szwedzki H&M nie tylko zwiększył swoją sprzedaż, ale odniósł też sukces na zaniedbywanym dotychczas polu.

Lato zawsze było trudnym okresem dla branży odzieżowej. W tym roku jednak długo utrzymująca się ciepła aura znacznie bardziej wpłynęła na wyniki branży. Jak pisaliśmy w money.pl, pięć spółek miało niższe przychody niż przed rokiem, co przełożyło się na giełdowe spadki. Przed tym trendem broniły się przede wszystkim marki aktywne na polu e-commerce.

Wszystko wskazuje na to, że właśnie ten model sprzedaży pozwolił uciec przed spadkami szwedzkiej grupie Hennes & Mauritz AB (H&M). Tylko w trzecim kwartale sprzedaż internetowa wzrosła o 32 proc. – wynika z zaprezentowanych przez firmę danych. Równocześnie firmie udało się, dzięki dużym obniżkom, wyczyścić przed jesienią magazyny. Cała sprzedaż wzrosła o 9 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego i wyniosła 64 800 mln koron szwedzkich.

Zobacz także: Zobacz też, jak zarabiać na ubraniach:

Co ciekawe, największy wzrost w Unii Europejskiej sprzedaży H&M odnotował w Polsce (lepiej było m.in. Rosji czy Korei Południowej – red.). W porównaniu do trzeciego kwartału minionego roku wartość sprzedanych ubrań liczona w koronach wzrosła o 25 proc., a w złotówkach o 18 proc.

Na skutek tych informacji nie trzeba było długo czekać. Tylko dziś wartość spółki na giełdzie w Sztokholmie wzrosła o ponad 11 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
miki
6 lat temu
Kiedy wejdzie prawo aby towar w sieciowkach był tej samej jakości ? Mam porownanie przuwiezione z Angli czy z Niemiec to niebo i ziemia .U nas chłam najorszego sortu !
Toto
6 lat temu
Ciekawe ze ludzie kupuja w takich sklepach. Moze kiedys to byl rarytas ale teraz jak i wszedzie zwykle chiskie badziewie.
Tomii
6 lat temu
A o wyzysku ludzi z Bangladeszu to się nie chwalą !!! Przecież to tam szyją ich ciuchy-gdzie tania siła robocza to i tam H&M !!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
Ewcia w USA
6 lat temu
Dobra zmiana !!
marc
6 lat temu
faktycznie 2 dni temu byłem i moje dzieciaki kupiły tam 3 rzeczy.
lol
6 lat temu
dzieci w Tajlandii pracują po 14 godzin na dobę żeby uszyć te fatałaszki, doceńmy to!
dajcie spokoj...
6 lat temu
Za PRLu, szyto w Polsce lepsze gatunkowo, calkiem fajne rzeczy w porownaniu z H&M! Przeciez to wyjatkowa tandeta!
petroo
6 lat temu
A ja myślałem, że H&M się stacza i niedługo splajtuje - w sumie wydaje mi się, że jak będą kontynuować robienie tych obwisłych ubrań jak najtańszym kosztem to w końcu upadną. Kiedyś można tam było na prawdę ciekawe ubrania kupić i czasami jak szedłem na zakupy to wystarczyło wejść do H&M i nie trzeba było iść nigdzie indziej. Teraz to mi się wydaje jakby spijali śmietankę i realizowali zyski - wypromowali sobie markę to myślą, że teraz uda im się sprzedawać byle co. Dziwi mnie ich dobra sprzedaż bo jak czasami zajrzę do ich sklepu to zazwyczaj klientów jest mniej niż obsługi sklepu. Reserved z resztą wydaje się powoli zmierzać w tym samym kierunku
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.