Notowania

H&M inaczej niż cała branża. Zyskał w upały i zwiększył sprzedaż w Polsce

Gorące lato, które mocno dało się we znaki branży odzieżowej nie przeszkodziło jednej marce w znacznym zwiększeniu sprzedaży. Szwedzki H&M nie tylko zwiększył swoją sprzedaż, ale odniósł też sukces na zaniedbywanym dotychczas polu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(TOMEK ZIEILINSKI)

Gorące lato, które mocno dało się we znaki branży odzieżowej, nie przeszkodziło jednej marce w znacznym zwiększeniu sprzedaży. Szwedzki H&M nie tylko zwiększył swoją sprzedaż, ale odniósł też sukces na zaniedbywanym dotychczas polu.

Lato zawsze było trudnym okresem dla branży odzieżowej. W tym roku jednak długo utrzymująca się ciepła aura znacznie bardziej wpłynęła na wyniki branży. Jak pisaliśmy w money.pl, pięć spółek miało niższe przychody niż przed rokiem, co przełożyło się na giełdowe spadki. Przed tym trendem broniły się przede wszystkim marki aktywne na polu e-commerce.

Wszystko wskazuje na to, że właśnie ten model sprzedaży pozwolił uciec przed spadkami szwedzkiej grupie Hennes & Mauritz AB (H&M). Tylko w trzecim kwartale sprzedaż internetowa wzrosła o 32 proc. – wynika z zaprezentowanych przez firmę danych. Równocześnie firmie udało się, dzięki dużym obniżkom, wyczyścić przed jesienią magazyny. Cała sprzedaż wzrosła o 9 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego i wyniosła 64 800 mln koron szwedzkich.

Zobacz też, jak zarabiać na ubraniach:

Co ciekawe, największy wzrost w Unii Europejskiej sprzedaży H&M odnotował w Polsce (lepiej było m.in. Rosji czy Korei Południowej – red.). W porównaniu do trzeciego kwartału minionego roku wartość sprzedanych ubrań liczona w koronach wzrosła o 25 proc., a w złotówkach o 18 proc.

Na skutek tych informacji nie trzeba było długo czekać. Tylko dziś wartość spółki na giełdzie w Sztokholmie wzrosła o ponad 11 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: e-commerce, h&m, wiadomości, gospodarka, unia, gospodarka polska, najważniejsze, e-biznes, fundusze unijne, gospodarka światowa
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
27-09-2018

mikiKiedy wejdzie prawo aby towar w sieciowkach był tej samej jakości ? Mam porownanie przuwiezione z Angli czy z Niemiec to niebo i ziemia .U nas chłam … Czytaj całość

27-09-2018

TotoCiekawe ze ludzie kupuja w takich sklepach. Moze kiedys to byl rarytas ale teraz jak i wszedzie zwykle chiskie badziewie.

27-09-2018

TomiiA o wyzysku ludzi z Bangladeszu to się nie chwalą !!! Przecież to tam szyją ich ciuchy-gdzie tania siła robocza to i tam H&M !!!

Rozwiń komentarze (15)