Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

UOKiK: postępowanie przeciwko T-Mobile. Poszło o hasło: "1200 GB za darmo na rok"

271
Podziel się:

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Hasło "1200 GB za darmo na rok", jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd - podał w poniedziałek Urząd.

�adowarki do telefon�w na przystankach
Lublin, 07.07.2017. Nowe �adowarki do telefon�w kom�rkowych na przystankach w Lublinie, 7 bm. Pasa�erowie czekaj�cy na autobus mog� bezp�atnie na�adowa� telefon lub inne urz�dzenie mobilne przy pomocy kabla USB. W przysz�ym roku gniazda USB do �adowania telefon�w zainstalowane b�d� te� w 65 nowych pojazdach miejskiej komunikacji w Lublinie. (wp/nlat) PAP/Wojciech Pacewicz
Wojciech Pacewicz
kom�rka, kom�rkowy, komunikacja miejska, �adowarka, na przystankach autobusowych, przystanek, telefon, telefonu
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska (PAP, Wojciech Pacewicz)

Jak przekazał prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie, obiecywane przez spółkę korzyści różnią się od rzeczywistych profitów i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani. Zwrócono uwagę, iż w rzeczywistości przekazywane są pakiety internetowe 100 GB co miesiąc, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie opłatę o wysokości przynajmniej 35 zł.

"Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty" – wskazał prezes UOKiK.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Koniec z nabieraniem klientów. Nowy rok i nowe przepisy to prawdziwa rewolucja

Promocja T-Mobile na kartę obowiązuje od 7 lutego, a kanały emisji reklamy obejmują reklamę telewizyjną, internetową, zewnętrzną, punkty sprzedaży oraz sieć sklepów Żabka – podał Urząd. Dodał, że informacje o jej szczegółowych warunkach pozostają prawie niewidoczne, zapisane kilkunastokrotnie mniejszą czcionką, a analiza materiałów reklamowych w przestrzeni miejskiej wykazała, iż są one nieczytelne i "nawet najbardziej uważny konsument nie ma możliwości poznania szczegółów promocji".

"Miękkie" pismo nie pomogło. Będzie kara?

W reklamie zewnętrznej pojawia się także kod QR odsyłający do strony internetowej poświęconej promocji, ale w ocenie UOKiK, nie może to zostać uznane za wystarczające zaznajomienie konsumentów z jej zasadami.

Jak dodano w komunikacie Urzędu, warunki ani sposoby prezentacji oferty T-Mobile nie zmieniły się znacząco od początku jej trwania, pomimo wystosowanego przez Prezesa UOKiK "miękkiego" pisma sygnalizującego, że komunikacja promocji może wprowadzać w błąd.

Jeśli zarzuty Prezesa Urzędu się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(271)
WYRÓŻNIONE
pytam
3 lata temu
A może UOKIK weźmie się za Orlen i te wszystkie spółki gazowe, energetyczne i grzewcze?! Kiedy przestaną Polaków okradać i doprowadzać do nędzy?
Mateo
3 lata temu
Żeby się tak UOKiK zajął praktykami cenowymi Orlenu, to byłoby dobrze...
KamyK
3 lata temu
Internet domowy bez limitu... to też wielkie oszustwo. Gdyby oferta była przedstawiona rzetelnie na pewno bym takiej usługi nie wykupił...
...
Następna strona