Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Via Carpatia. Rusza budowa na kolejnym odcinku S19

61
Podziel się:

W środę rozpoczynają się prace nad Sanem. Odcinek Zdziary-Rudnik uzupełni korytarz Via Carpatia o kolejne 9 km.

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość około 710 km.
W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość około 710 km. (GDDKiA, GDDKiA)

Via Carpatia wydłuży się o kolejne 9 km. W środę ruszają prace na podkarpackiem odcinku S19. Ma być gotowy za dwa lata - do października 2021.

Będzie to dwujezdniowa ekspresówka wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu - informuje GDDKiA.

W pierwszej kolejności powstanie liczący 392,7 m długości most na rzece San. Jego najdłuższe przęsło nurtowe o długości 142 m budowane będzie metodą nawisową - wynika z informacji Generalne Dyrekcji.

Prócz drogi ma powstać również 8 wiaduktów w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem, 9 przepustów w tym zespolone z przejściami dla zwierząt.

Odcinek S19 Zdziary-Rudnik nad Sanem to fragment Via Carpatia. To jeden z głównych priorytetów inwestycyjnych. Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier.

Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość około 710 km i przebiegał będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim S19 będzie miała docelowo dł. ok. 169 km.

Obecnie w eksploatacji mamy fragmenty tej trasy o łącznej długości 88 km.

Prezydent: Trasy Via Carpatia i Via Baltica są niezbędne dla rozwoju Polski wschodniej

Rozwój Polski Wschodniej od kilku lat stanowi priorytet administracji państwowej. Jednym z motorów napędowych regionu ma być właśnie szlak Via Carpatia. Kandydat do senatu z PSL, Sławomir Sosnowski zgłasza jednak wątpliwości dotyczące zasadności tego przedsięwzięcia. Podczas narady samorządowców z Południowego Podlasia, zgłosił swoje wątpliwości dotyczące potrzeby budowy Via Carpatia przebiegającej w okolicach Białej Podlaskiej, Radzynia i Międzyrzeca Podlaskiego.

- Chciałem uzmysłowić państwu jedną rzecz, mianowicie taką, że Via Carpatia która na odcinku Lublin-Kraśnik-Lublin-Lubartów jest obciążona najbardziej […] budowana jest dzisiaj […] tylko do granicy z Podkarpaciem. I jest to połączenie z autostradą A4 tak naprawdę. I ona rozwiązuje […] problemy na pewno Podkarpacia dlatego, że włączona już jest dzisiaj do drogi krajowej numer 17 i 12 i tą drogą do Warszawy za chwilę, no za rok góra za półtora […]doskonały dostęp będą miały kraje z południa Europy, Grupy Wyszehradzkiej autostradą A1 do portu w Gdańsku w Gdyni – mówił Sosnowski.

- I w momencie, kiedy zostanie uruchomiony ten strumień połączeń, […] to z różnych względów, i ekonomicznych i państwowych nie wiem, czy tak będzie zależało na tym żeby przekierować te strumienie transportu do Kłajpedy bo zarabiał będzie kto inny na przewozie tych towarów – dodawał.

Zagrożeń dla polskiego handlu morskiego w związku z Via Carpatia nie widzi natomiast prezes Portu Gdynia Adam Meller. – Myślę że duży projekt Via Carpatii, która zaczynać się będzie w Salonikach a kończyć w Kłajpedzie jest ważny dla mieszkańców Polski Wschodniej – mówi Adam Meller. – Widzę szansę na synergię, nie można mówić o żadnym zagrożeniu – podkreśla prezes Portu Gdynia.

Zasadność budowy Via Carpatia i Via Baltica uzasadniał również podczas rzeszowskiego Kongresu 590 Andrzej Duda. - Trasy Via Carpatia i Via Baltica są niezbędne dla rozwoju Polski wschodniej – mówił prezydent RP podczas swojego przemówienia otwierającego Kongres.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(61)
Suweren
5 lata temu
Czy jakaś partia może wprowadzić przepisy mówiące o maksymalnej liczbie polityków na zdjęciach z przygotowań do budowy dróg? Ja osobiście uzależniłbym ilość polityków od długości planowanego odcinka i wprowadził współczynnik jeden polityk na minimum 5 kilometrów planowanej trasy. Na załączonym zdjęciu z plasu budowy widzimy 9ciu radośnie machających łopatami polityków, przy planowanym odcinku o długości 9 kilometrów. Daje to współczynnik na poziomie 1 polityk na 1 kilometr trasy. Po wprowadzeniu proponowanych przeze mnie przepisów byłby to jeden polityk. Ale po wydłużeniu trasy do 10 kilometrów mogłoby być już dwóch polityków (10 kilometrów : współczynnik 5 = 2 polityków). Takie przepisy byłyby bardzo korzystne dla nas kierowców/wyborców.
Flex
5 lata temu
Żenujący zwyczaj pojawiania się polityków i innych oficjeli z łopatami w dłoniach na placach budowy. Ludzie którzy nawet nie wiedzą jak łopatę trzymać robią wesołe selfi przy kupie piachu. To jak nabijanie się z tych którzy naprawdę pracują na tych budowach
ja;]
5 lata temu
Może do 2100 r skończą ;]
JGPUGPUG
5 lata temu
......kto tamtędy będzie jeździł? A TAM GDZIE SĄ KORKI NIE BUDUJĄ. S 7 kraków Gdańsk dalej nie budują.
Olo
5 lata temu
TAK a S6 z Gdyni do KOSZALINA ?????? Ta trasa wiodąca do Szczecina i Berlina oraz Danii wielu rodaków tam jeżdzi latem do Ustki Łeby , Ustronia i co w normalne dni bez wakacji sa sznurki pojazdów dojazd ze Słupsk do Gdyni 2 godziny !!!!!! PIS nie głosuję bo traktuje POLSKE na 2 sorty drogi sa DLA WSZYSTKICH
...
Następna strona