Volkswagen zwiększy automatyzację w fabrykach. Chce zostawić konkurencję w tyle

Volkswagen dąży do zwiększenia automatyzacji w swoich fabrykach. Zmiany chce wdrożyć już przy produkcji nowego samochodu elektrycznego Trinity, którego montaż ma rozpocząć się w 2026 r. Koncern szacuje, że podczas realizacji nowego projektu automatyzacja osiągnie poziom 30 proc. - donosi Reuters.

siegen, North Rhine-Westphalia/germany - 29 07 19: vw car sign in siegen germany
siegen, North Rhine-Westphalia/germany - 29 07 19: vw car sign in siegen germany
vw, VW, volkswagen, volkswagen sign, vw sign, cars, vw car, volkswagen car, close up, car, germany, siegen, office, europe, summer, german, 29 of july, 2019, north Rhine-Westphalia, blue, german car, german carsVolkswagen chce zwiększyć automatyzację w fabrykach nawet do 30 proc.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tobias Arhelger

We wtorek (11 października) Sebastian Schmickartz, szef produkcji zakładu w Wolfsburgu zapowiedział, że nowa linia produkcji samochodu elektrycznego Trinity ma różnić się od dotychczasowej. Volkswagen szacuje, że w 2026 r., kiedy montaż ruszy na dobre, automatyzacja będzie wynosiła od 20 do 30 proc. - donosi Reuters.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To nie koniec sankcji wobec Rosji? Rzecznik MSZ: Te rzeczy są bardzo mocno na stole

"Montaż to nadal w 90 proc. praca ręczna"

Schmickartz przyznaje, że produkcja samochodów obecnie opiera się na pracy manualnej, ale zmiany są jak najbardziej możliwe. Innowacją ma być montaż modułów, które zmontowane są z 50 tradycyjnych części. Mogą być wykorzystane do tworzenia maski, tylnej części pojazdu oraz dachu. Produkcja modułów jest możliwa np. poprzez zastosowanie odlewania ciśnieniowego.

Technika odlewania ciśnieniowego została opatentowana przez Teslę. Firma Elona Muska stosuję ją zamiast bardziej czasochłonnej metody tłoczenia, która sprawdza się w montażu zderzaków. To właśnie te części najbardziej podatne są na zgniatanie, np. podczas kolizji.

To może zwiększyć przewagę nad konkurencją

Volkswagen dzięki nowemu rozwiązaniu ma szanse na wzmocnienie swojej pozycji na rynku produkcji samochodów. Christian Vollmer, szef produkcji Volkswagena przyznał, że nowa metoda może przyczynić się nie tylko do zwiększenia przewagi nad konkurencją, ale także do poprawienia wydajności całej firmy.

Obecnie Volkswagen jest europejskim liderem w zakresie dostaw baterii do samochodów elektrycznych, ale według raportu Bloomberga w 2024 r. prześcignie w tej dziedzinę firmę Elona Muska. Poza tym niemiecki koncern nadal produkuje samochody spalinowe, jednak do 2025 r. Volkswagen chce, aby 45 proc. pojazdów, które opuszczają linię montażową, stanowiły tzw. elektryki.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta