Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
wiadomości
24.07.2020 21:47

Volkswagen rozbudował fabrykę w Polsce. Koncern wydał 2 mld zł

W rozbudowanych poznańskich fabrykach Volkswagena mają powstawać samochody najnowszej generacji. Za ponad 2 mld zł zwiększono powierzchnię hal i zakupiono nowoczesne maszyny i urządzenia.

Podziel się
Dodaj komentarz
Władze firmy podkreślają, że nowe inwestycje są wyrazem zaufania koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać.

Jak informuje koncern, rozbudowa podkreśla również znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Inwestycja w Antoninku objęła budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

W ramach prac przygotowawczych uporządkowano i zniwelowano 8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono 60 000 ton ziemi. - Taka inwestycja to dla nas ogromne wyzwanie. Przed nami dużo pracy, związanej nie tylko z przebudową zakładu, ale również ze szkoleniami pracowników. Już rozwijamy kwalifikacje naszej załogi z uwzględnieniem nadchodzących zmian technologicznych - mówi w komunikacie koncernu Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Antoninku.

Władze firmy podkreślają, że nowe inwestycje są wyrazem zaufania koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać.

Obejrzyj także: Nie tylko "Beczka+". Oto, jak rząd chce walczyć ze zmianami klimatu

W zakładzie powstało łącznie ok. 60 tysięcy metrów kwadratowych nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych. W pierwszej fazie rozbudowy, jak donosi Interia, zespolono fabryki, które do tej pory były przedzielone drogą publiczną. W styczniu ubiegłego roku w porozumieniu z samorządem włączono ulicę Smołdzinowską w teren zakładu i połączono fabryki w jedną.

Potem wybudowano nową halę logistyczną, w której można zgromadzić jednocześnie aż 10 tys. pojemników z częściami do produkowanych aut, jak silniki, resory, szyby boczne czy zbiorniki paliwa.

Volkswagen Poznań jest największym producentem samochodów w Polsce. Jest też największy pracodawcą w Wielkopolsce, a może jeszcze zwiększać zatrudnienie. Jak już pisaliśmy w money.pl, ze względu na pandemię i wywołany nią kryzys w ciągu kilku lat Volkswagen chce zlikwidować około 5 tys. etatów w niemieckich zakładach produkujących samochody użytkowe i przenieść produkcję aut dostawczych do Polski.

Koncern chce zredukowanie załogę zakładu w Hanowerze z 15 tys. do 10 tys. i przeorganizować jego pracę tak, by powstawały tam najdroższe modele, na przykład vany klasy premium. Powodem decyzji są oszczędności.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Tagi: wiadomości, gospodarka, poznań, volkswagen, motoryzacja
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
25-07-2020

emeryt 1943Najwyższy czas podzielić Polskę wzdłuż Wisły. Na wschód od Wisły powinna być pislandia z przymusowym przeniesieniem tam wszystkich pisowców i znaczną … Czytaj całość

24-07-2020

henrykI z czego to się cieszyć . Niemiecki pracownik zarabia od 3 do 4.5 tys. euro. Polski niewolnik ok 1 tys , tj 4.5 do 5 tys na bezpośredniej produkcji … Czytaj całość

24-07-2020

Inwestycja vs IdeologiaWydali 2mld i mają fabrykę...piSS wydał 2 mld i ma Dudę.

Rozwiń komentarze (83)