Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|
aktualizacja

Volkswagen rozbudował fabrykę w Polsce. Koncern wydał 2 mld zł

83
Podziel się:

W rozbudowanych poznańskich fabrykach Volkswagena mają powstawać samochody najnowszej generacji. Za ponad 2 mld zł zwiększono powierzchnię hal i zakupiono nowoczesne maszyny i urządzenia.

Władze firmy podkreślają, że nowe inwestycje są wyrazem zaufania koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać.
Władze firmy podkreślają, że nowe inwestycje są wyrazem zaufania koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać.

Jak informuje koncern, rozbudowa podkreśla również znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Inwestycja w Antoninku objęła budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

W ramach prac przygotowawczych uporządkowano i zniwelowano 8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono 60 000 ton ziemi. - Taka inwestycja to dla nas ogromne wyzwanie. Przed nami dużo pracy, związanej nie tylko z przebudową zakładu, ale również ze szkoleniami pracowników. Już rozwijamy kwalifikacje naszej załogi z uwzględnieniem nadchodzących zmian technologicznych - mówi w komunikacie koncernu Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Antoninku.

Władze firmy podkreślają, że nowe inwestycje są wyrazem zaufania koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać.

Zobacz także: Obejrzyj także: Nie tylko "Beczka+". Oto, jak rząd chce walczyć ze zmianami klimatu

W zakładzie powstało łącznie ok. 60 tysięcy metrów kwadratowych nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych. W pierwszej fazie rozbudowy, jak donosi Interia, zespolono fabryki, które do tej pory były przedzielone drogą publiczną. W styczniu ubiegłego roku w porozumieniu z samorządem włączono ulicę Smołdzinowską w teren zakładu i połączono fabryki w jedną.

Potem wybudowano nową halę logistyczną, w której można zgromadzić jednocześnie aż 10 tys. pojemników z częściami do produkowanych aut, jak silniki, resory, szyby boczne czy zbiorniki paliwa.

Volkswagen Poznań jest największym producentem samochodów w Polsce. Jest też największy pracodawcą w Wielkopolsce, a może jeszcze zwiększać zatrudnienie. Jak już pisaliśmy w money.pl, ze względu na pandemię i wywołany nią kryzys w ciągu kilku lat Volkswagen chce zlikwidować około 5 tys. etatów w niemieckich zakładach produkujących samochody użytkowe i przenieść produkcję aut dostawczych do Polski.

Koncern chce zredukowanie załogę zakładu w Hanowerze z 15 tys. do 10 tys. i przeorganizować jego pracę tak, by powstawały tam najdroższe modele, na przykład vany klasy premium. Powodem decyzji są oszczędności.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(83)
Tyle na ten t...
4 lata temu
W USA EMIGRANCI Z NIEMIEC STAWIALI FABRYKI, POLACY ZAS, KOSCIOLY.....
lova
4 lata temu
Za 2 giga zeta zbudowano fabrykę. A na remont Notre Dame po pożarze planowali przeznaczyć 2 giga EUR.
Polski Robol
4 lata temu
Niech napisza jeszcze, ze bedzie praca dla 200 polskich inzynierow w research and development z pensjami 100 tys euro na rok....
dx
4 lata temu
Tania siła robocza i rynek zbytu. Na własne życzenie staliśmy się kolonią gospodarczą
aułreola
4 lata temu
polska inwestuje 20 miliardów rocznie w życie pozagrobowe
...
Następna strona