Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Agata Kalińska
|

Zmierzch największego pasażerskiego samolotu świata. Airbus jest gotów zakończyć produkcję A380

8
Podziel się:

Airbus jest gotów zarzucić produkcję największego pasażerskiego samolotu świata, jeśli linia Emirates nie kupi kolejnych maszyn. Zaprojektowanie i wyprodukowanie A380 było rękawicą rzuconą przez europejskiego producenta Boeingowi. Jednak okazuje się, że linie lotnicze wolą mniejsze maszyny.

A380 jest dumą europejskiego przemysłu lotniczego. Ale sprzedaje się słabo
A380 jest dumą europejskiego przemysłu lotniczego. Ale sprzedaje się słabo (Michal Adamowski/REPORTER)

- Jeśli nie dojdzie do porozumienia z Emirates, to Airbus zacznie wygaszać produkcję A380 - mówi źródło zbliżone do sprawy, na które powołuje się Reuters. Wiadomo jednak, że linia produkcyjna nie zostanie zamknięta natychmiast. Europejski koncern ma wystarczająco dużo zamówień, by dostarczać nowe samoloty jeszcze przez przynajmniej kilka lat.

Okazuje się, że symbol europejskiego przemysłu lotniczego nie sprzedaje się tak dobrze, jak chciałby producent. Szczególnie, że zaprojektowanie tego latającego giganta pochłonęło 11 mld euro.

Zobacz także: Zobacz też: Za opóźniony lot możesz dostać nawet 600 euro odszkodowania

A380 może zabrać jednorazowo na pokład od ponad 500 do nawet ponad 800 pasażerów - w zależności od konfiguracji. Zostawia więc w tyle największego konkurenta ze stajni Boeinga. Linie lotnicze zamiast czterosilnikowej i dwupokładowej maszyny, wolą jednak mniejsze samoloty, które są tańsze w utrzymaniu i łatwiej sprzedać w nich wszystkie bilety.

Dlatego ostatnią nadzieją Airbusa są linie Emirates, które już zamówiły 142 samoloty, z których odebrały ponad setkę. Teraz przewoźnik i linia rozmawiają o zamówieniu kolejnych 36 sztuk, o wartości 16 mld dolarów. Jak donosi Reuters, rozmowy załamały się w zeszłym miesiącu i nic nie wskazuje, by miały być wznowione.

Zarówno Airbus, jak i Emirates odmówili komentarza w tej sprawie.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Gość
7 lat temu
od ponad 500.. to jednego nie uda się zapakować?
Krasawica
7 lat temu
Caracale leżą. A380 kwiczy. Cosik cienko przędzie francuski przemysł (?) lotniczy...
Antey
7 lat temu
Porażka A-380 była pewna w momencie, w którym Airbus ogłosił że nie będzie cywilnego wariantu towarowego i konsekwentnie - jego wersji zmilitaryzowanej. 747 przetrwał praktycznie tylko w wersji "F".
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Aże
7 lat temu
Może dziadzia misiowi zamówi. Kulsony mu prawo jazdy dziabnęli, i biedak jest uziemiony.
Krasawica
7 lat temu
Caracale leżą. A380 kwiczy. Cosik cienko przędzie francuski przemysł (?) lotniczy...
piotrek
7 lat temu
to po co by wypuszczali a380 plus
Antey
7 lat temu
Porażka A-380 była pewna w momencie, w którym Airbus ogłosił że nie będzie cywilnego wariantu towarowego i konsekwentnie - jego wersji zmilitaryzowanej. 747 przetrwał praktycznie tylko w wersji "F".
Wachnicki Jar...
7 lat temu
Arbus potrzebuje konkurencji , chyba że zna dobrze buissnes. Firny Doradcze WGC consulting specjalizują się w jakości.