Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Kluczowy odcinek S19 powstanie za blisko 200 mln zł. Kierowcy pojadą nim za 3 lata

39
Podziel się:

Budowa drogi ekspresowej S19 od węzła "Rudnik nad Sanem" do węzła "Nisko Południe" kosztować będzie 196,3 mln zł. 6 kilometrowy odcinek będzie częścią trasy Via Carpatia. Przetarg wygrała firma Strabag.

Budowa drogi ekspresowej S19 ma zakończyć się na początku 2021.
Budowa drogi ekspresowej S19 ma zakończyć się na początku 2021. (MAREK LASYK/REPORTER)

Budowa drogi ekspresowej S19 od węzła "Rudnik nad Sanem" do węzła "Nisko Południe" kosztować będzie 196,3 mln zł. 6-kilometrowy odcinek będzie częścią trasy Via Carpatia. Przetarg wygrała firma Strabag.

Zgodnie z informacjami PAP, jeśli w tej sprawie nie będzie złożonych żadnych odwołań, a kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie pozytywna, to już wkrótce podpisana zostanie umowa ws. tej inwestycji.

Wykonawca zaprojektuje odcinek, a po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, rozpocznie budowę. Będzie też musiał uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie po zakończonych pracach - poinformowała GDDiA.

Zobacz także: A2 do Siedlec w 2023 r. Ruszają prace nad koncepcją programową

Inwestycja ma ruszyć w drugiej połowie 2019 r., a zakończyć się na początku 2021 r. Nowy odcinek S19, co niezwykle ważne dla rządowych planów, stanowić ma część trasy Via Carpatia. O tym projekcie i kłopotach z jego realizacją pisaliśmy już w money.pl.

Via Carpatia to polski projekt budowy dróg łączących port w Kłajpedzie na Litwie z Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem, słowackimi Koszycami, Debreczynem na Węgrzech, miastami w Rumunii, Bułgarii i docierający ostatecznie do portu w Konstancy nad Morzem Czarnym i greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

Pierwotnie powstał w latach pierwszych rządów PiS. Później nieco zapomniany, ponownie odżył po wyborach z 2015 r. Ostatnie zapowiedzi premiera Morawieckiego i rozpoczęte przetargi nie pozostawiają złudzeń. Via Carpatia powstanie, choć nie dla wszystkich ekspertów budowa szlaku drogowego z północy na południe Europy jest uzasadniona.

W niedzielę GDDKiA poinformował również, że zamówi wstępną dokumentację dla trasy S11. Droga ta zgodnie z planami Dyrekcji prowadzić ma z Piekar Śląskich w kierunku Poznania oraz Koszalina. Jej budowa w woj. Śląskim planowana jest w latach 2023-2026.

Już zbudowana pozwoli szybko dojechać ze Śląska do Poznania. Według planów będzie jedna z ostatnich ważnych drogowych inwestycyjnych w tym regionie. Wartość całości przekroczyć może 2,5 mld zł.

Jak przypomina PAP, S11 w woj. śląskim będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Obecnie ekspresowa trasa Koszalin - Piekary Śląskie to tylko kilka fragmentów odcinków będących głównie obwodnicami miast.

Prace nad S11 najbardziej zaawansowane są w Wielkopolsce. Choć i tam najdłuższy odcinek to 27 km zachodniej obwodnicy Poznania.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(39)
mniam
6 lat temu
W tym tempie sieć autostrad będzie w Polsce za 100 lat.
cba
6 lat temu
KOMPROMITACJA ! W Chinach buduje się 11.000 km autostrad 4-pasmowych rocznie ! A tu takie coś ? ŻENADA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marek 50+
6 lat temu
Czy są jeszcze jakieś Polskie firmy budowlane?
jajacek-gorsz...
6 lat temu
no to jak zwykle kłamstwo, za pełó budowali za ok 10 za kilometr. ciekawe kto dostał resztą?
Reszka
6 lat temu
Chyba bedzie kawiorem wykładana za te pieniądze.
...
Następna strona