Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BZ WBK Finanse & Leasing poprawia wyniki z działalności operacyjnej

0
Podziel się:

Wartość aktywów oddanych w leasing w I poł. 2001 roku wyniosła 116,5 mln zł, w analogicznym okresie 2000 roku spółka oddała w leasing aktywa o wartości 53,0 mln zł.

Spółka leasingowa Banku Zachodniego WBK SA nadal polepsza wyniki z działalności operacyjnej. Wartość aktywów oddanych w leasing w I poł. 2001 roku wyniosła 116,5 mln zł, w analogicznym okresie 2000 roku spółka oddała w leasing aktywa o wartości 53,0 mln zł. Dynamika wartości aktywów oddanych w leasing przez BZ WBK Finanse & Leasing utrzymuje stałą tendencję wzrostową, co obrazuje poniższy wykres.
Wykres 1. Wartość aktywów oddanych w leasing w latach 1999 – I poł. 2001 (mln zł)

Według danych na 30 czerwca 2001 roku największą część aktywów oddanych w leasing przez BZ WBK Finanse & Leasing stanowią maszyny i urządzenia – 54,3% i ich udział w obrotach spółki zwiększył się o 10 pkt. %. Wzrosła również wartość leasingowanych środków transportu osiągając w pierwszym półroczu poziom 18,6% obrotów. Leasing samochodów ciężarowych stanowił 24,3% aktywów oddanych w leasing i jego udział spadł o 10,6 pkt. %.

Dobre wyniki spółki były między innymi efektem korzystnych skutków fuzji Banku Zachodniego S.A. oraz Wielkopolskiego Banku Kredytowego S.A., determinującej integrację spółek leasingowych obu banków. Obecnie sprzedaż usługi leasingu realizowana jest przez połączoną organizację leasingową w sieci sprzedaży całego Banku, która obejmuje ponad 430 placówek w całym kraju. Silną integrację organizacji leasingowej z Bankiem Zachodnim WBK potwierdza struktura sprzedaży: 67% obrotu w I połowie 2001 roku zrealizowane zostało z klientami Banku.

Ważnym czynnikiem wpływającym na zwiększanie sprzedaży jest także rozwój sieci Biur Regionalnych Spółki. Obecnie BZ WBK Finanse & Leasing dysponuje 17 placówkami mieszczącymi się w najistotniejszych regionach gospodarczych Polski zgrupowanych w trzech makroregionach: Poznań, Warszawa, Wrocław. Ponadto wydzielenie ze struktur sprzedażowych Biura Klientów Korporacyjnych odpowiedzialnego za obsługę klientów korporacyjnych oraz Biura Klientów Komercyjnych obsługującego segment samochodów ciężarowych znacznie podniosło jakość świadczonych usług oraz ich dostępność.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)