Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Centralny Port Komunikacyjny. Rząd chce wydać 40 mld zł, żeby można było szybko dojechać tam pociągiem

49
Podziel się:

Nowe lotnisko, zaplanowane między Łodzią a Warszawą, ma kosztować 35 mld zł. Rząd chce przeznaczyć dodatkowe 40 mld zł na rozbudowę sieci kolejowej, łączącej ten port lotniczy z różnymi częściami kraju.

Mikołaj Wild zapowiada nowe inwestycje związane z Centralnym Portem Komunikacyjnym
Mikołaj Wild zapowiada nowe inwestycje związane z Centralnym Portem Komunikacyjnym (EAST NEWS)

O planach inwestycji kolejowych związanych z budową CPK mówił w środę w rozmowie z PAP Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK. Wild zdradził, że pieniądze na ten cel rząd chce pozyskać od Unii Europejskiej.

Jak podała PAP, w toku konsultacji z zarządcą infrastruktury kolejowej PKP PLK uzgodniono podejście koncepcyjne oraz ramowy zakres niezbędnych inwestycji kolejowych dla relacji: Warszawa - Olsztyn, Warszawa - Ostrołęka - Pisz - Giżycko, Warszawa - Białystok - Suwałki (Rail Baltica), Warszawa - Terespol (Brześć), Warszawa - Lublin - Zamość - Hrebenne (Lwów), CPK - Kielce - Tarnów - Nowy Sącz, Warszawa - Katowice/Kraków/Bielsko-Biała, CPK - Częstochowa - Opole - Nysa, Łódź - Sieradz - Wrocław, Łódź - Sieradz - Kalisz - Leszno - Głogów - Zielona Góra, Łódź - Sieradz - Kalisz - Poznań - Szczecin, CPK - Poznań - Gorzów Wlkp., CPK - Płock - Włocławek - Bydgoszcz - Koszalin/Kołobrzeg.

Dalszym uzgodnieniom podlegają jeszcze relacje: CPK - Radom - Rzeszów, CPK - Gdańsk.

Wild zabrał też głos ws. przyszłości warszawskiego lotniska Chopina po otwarciu nowego portu lotniczego w Baranowie. Stwierdził, że decyzja zapadnie na podstawie ekspertyzy i że jeśli będzie taka możliwość, działać będą oba lotniska.

Zobacz także: Zobacz też: "Jeden wielki hałas, smród". Mieszkańcy gminy Baranów są zdruzgotani budową CPK

Kwestia przyszłości lotniska Chopina długo wydawała się jasna, bo po decyzji o budowie CPK rząd PiS mówił jasno - że warszawski port zostanie zamknięty dla ruchu cywilnego. Inne zdania zaczęły się pojawiać, gdy kampanię wyborczą w Warszawie rozpoczął Patryk Jaki. Od Ryszarda Czarneckiego, europosła PiS, dowiedzieliśmy się, że Okęcie ma zostać - taką decyzję ponoć podjął premier, choć nie ogłosił jej osobiście.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zaczął tłumaczyć, że wszystko zależy od analiz, że żadne decyzje na twardo nie zostały podjęte, a kolejne ekspertyzy w tej sprawie spływają do ministerstwa. Jak pisaliśmy pod koniec czerwca, minister kłamał, bo jedyne analizy, jakimi wtedy dysponował w sprawie potencjalnej budowy nowego lotniska, były przygotowane jeszcze w czasach rządu PO-PSL.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(49)
WYRÓŻNIONE
h680
7 lat temu
Jeszcze nie zaczęli budować a z 35 mld zrobiło się 75mld. Podczas budowy oczywiście koszty pójdą w górę i wszystko się zamknie w jakiś 150mld. Tyle tylko że Polska takiej kasy nie ma taką inwestycję więc inwestycja stanie w połowie budowy. Ci co się mieli przy okazji obłowić to się i tak obłowią.
Wrażliwy BYŁY...
7 lat temu
To lotnisko na papierze ,jest wizją chorych ludzi !!
Lomion
7 lat temu
Panie Prezesie, Panie Prezesie! Mam wniosek racjonalizatorski! Jaki? Ten blok to wybudujemy, o tu! Ale tutaj jest jezioro! No to jezioro przeniesiemy tam! Ktoś pamięta?
...
Następna strona