Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kody rabatowe podbijają internet

0
Podziel się:

Jeszcze parę lat temu hasło „kody rabatowe” nic nikomu nie mówiło. Dziś jest to kluczowe hasło smart shoppingu i jedna z częściej wyszukiwanych fraz w internecie. Sprawdź, jak działają kody rabatowe, gdzie można z nich skorzystać i czy faktycznie można z ich pomocą zaoszczędzić.

Kody rabatowe podbijają internet

Jeszcze parę lat temu hasło „kody rabatowe” nic nikomu nie mówiło. Dziś jest to kluczowe hasło smart shoppingu i jedna z częściej wyszukiwanych fraz w internecie. Sprawdź, jak działają kody rabatowe, gdzie można z nich skorzystać i czy faktycznie można z ich pomocą zaoszczędzić.

Kupony i kody opanowały internet. Tylko dla frazy „kody rabatowe” Google notuje średnio 33 tysiące wyszukiwań miesięcznie, a popularne są także wyszukiwania bardziej szczegółowe, precyzujące dokładnie sklep (fraza „kody rabatowe + nazwa marki”). W przypadku niektórych marek to nawet 100 tysięcy wyszukiwań każdego miesiąca. A jako że popyt rodzi podaż, miejsc w internecie, w których można znaleźć informacje o zniżkach i promocjach, powstaje coraz więcej. Same sklepy też coraz częściej za pośrednictwem takich stron i kodów rabatowych próbują zdobyć nowych klientów.

**Jak to działa?**

Mechanizm funkcjonowania stron z kodami rabatowymi jest prosty. Gromadzą u siebie kompleksowo informacje o promocjach, zniżkach, kodach i kuponach. Dzięki temu internauta może znaleźć to, czego szuka w jednym miejscu, zamiast mozolnie szperać w internecie w poszukiwaniu okazji do tańszych zakupów. Większość tego typu stron, np. blip.pl ma wyszukiwarkę, która ułatwia znalezienie zniżek do konkretnego sklepu. Kody można też wyszukiwać przeglądając kategorie sklepów lub szukając ich w spisach alfabetycznych. Zwykle dla jednego sklepu można znaleźć kilka a nawet kilkanaście ofert, ponieważ serwisy informują o wszelkiego rodzaju promocjach. Można się np. dowiedzieć nie tylko jaki jest najświeższy kod na darmową dostawę, jeśli firma taki udostępniła niedawno, ale też o rabacie za zapisanie się do newslettera, zniżce na pierwsze zakupy czy o innych aktualnych akcjach promocyjnych. W przypadku kodów wystarczy je skopiować i wkleić w odpowiednim miejscu w czasie finalizacji zakupów w danym
sklepie, a promocje najczęściej linkują bezpośrednio do sklepu.

**Korzyści dla klientów**

Wyszukiwarki kodów rabatowych można porównać do czytników blogów. Zamiast wchodzić regularnie na swoje ulubione blogi, co może być uciążliwe, jeśli lubi się ich sporo, wchodzi się na jedną stronę lub otwiera aplikację i tam znajduje informacje o tym, co jest nowego. W przypadku kodów zamiast odwiedzać regularnie strony swoich ulubionych sklepów, wchodzi się na stronę z kodami i patrzy, czy nie pojawiło się nic nowego. Często zdarza się, że informacje o niektórych promocjach na stronach sklepów są poukrywane lub nieeksponowane dla każdego. Albo że kody na darmową dostawę umieszczane są wyłącznie na papierowych ulotkach. Kody rabatowe zebrane na takiej stronie zawsze łatwo można odnaleźć i jest mniejsze ryzyko, że przegapi się je przy zakupach.

**Korzyści dla sklepów**

Nie można zapomnieć, że kody rabatowe to korzyść nie tylko dla klientów detalicznych, ale też okazja dla firm zajmujących się sprzedażą na zdobycie dodatkowych leadów. Kody rabatowe świetnie sprawdzają się w takich branżach jak moda, biżuteria, uroda, elektronika, książki i multimedia, sport i rekreacja, podróże, finanse i ubezpieczenia, rozrywka czy żywność. Praktycznie wszędzie tam, gdzie sprzedawca jest skłonny zrezygnować z części swojego zysku, żeby zdobyć nowego klienta, kody rabatowe znajdą zastosowanie. Możliwość stosowania różnych kodów dla różnych serwisów pozwala łatwo zweryfikować, z którym warto podjąć długofalową współpracę. Początkowo można zacząć od niewielkiej zniżki, na wybrane produkty lub na zakupy od wybranej kwoty – taka personalizacja kodów to jeden z większych atutów tego typu działań.

**Smart shopping w praktyce**

Mądre robienie zakupów w czasach kodów rabatowych staje się o wiele łatwiejsze. Smart shopping to już nie obcobrzmiące pojęcie, ale stosowany w praktyce sposób na obniżenie cen transakcji. Newslettery, programy lojalnościowe i kody rabatowe stopniowo zmieniają nasz styl zakupowy. Wystarczy poświęcić kilka dodatkowych minut na research, żeby znaleźć wybrany produkt w niższej cenie i coraz więcej osób pamięta o tym, zanim zdecyduje się na opłacenie produktów w koszyku. Bo skoro można coś kupić taniej, to po co przepłacać?

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)