Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Koleje w Polsce. Kilka linii na Podlasiu zostanie zmodernizowanych

0
Podziel się:

Głównym celem planowanych prac jest usprawnienie transportu kolejowego między Łomżą a Białymstokiem. Oznacza to możliwość reaktywacji ruchu pasażerskiego i towarowego.

Koleje w Polsce. Kilka linii na Podlasiu zostanie zmodernizowanych
(Stanislaw Kowalczuk/East News)
bECDSCWJ

PKP PLK rozpoczęło przygotowania do modernizacji kilku linii kolejowych w województwie podlaskim. Do 9 lutego firma czeka na oferty od podmiotów chętnych do wykonania studium wykonalności dla tych inwestycji.

Chodzi o nieczynne dziś trasy: Łapy-Śniadowo do granicy województwa oraz Śniadowo-Łomża, odcinek Kuźnica Białostocka-Gieniusze, a także rewitalizację linii Bufałowo Wschód - Bufałowo oraz odcinek od granicy państwa do Chryzanowa.

Studia wykonalności szczegółowo określą zakres inwestycji, są też potrzebne do uzyskania unijnego dofinansowania. Na przygotowanie tych dokumentów pieniądze przeznaczył we wrześniu zarząd województwa podlaskiego. To kwota 1,2 mln zł.

bECDSCWL

_ - Rewitalizacja tych linii jest niezbędna do podniesienia poziomu dostępności transportowej regionu, a co za tym idzie jego rozwoju gospodarczego _ - powiedziała Urszula Arter z urzędu marszałkowskiego w Białymstoku.

_ - Głównym celem planowanych prac na trasach Łapy-Śniadowo, Śniadowo-Łomża będzie usprawnienie transportu kolejowego między Łomżą a Białymstokiem. Oznacza to możliwość reaktywacji ruchu pasażerskiego i towarowego. Z kolei prace na trasach Kuźnica-Gieniusze, Bufałowo Wschód-Bufałowo, granica państwa-Chryzanów wiązałyby się z udogodnieniami dla szerokotorowego ruchu towarowego na przejściu granicznym w Kuźnicy Białostockiej i w Siemianówce _ - poinformował rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

Dutkiewicz dodał, że przygotowywane prace obejmą wymianę torów i pozostałych elementów infrastruktury kolejowej po to, aby pociągi mogły tamtędy jeździć szybciej i by mogły wozić ładunki o większej dopuszczalnej masie, zwłaszcza na przejściach granicznych. _ - Prace torowe planujemy przeprowadzić z wykorzystaniem regionalnych funduszy UE, zarządzanych przez samorząd województwa na lata 2014-2020 _ - poinformował Dutkiewicz.

PKP PLK szacuje wstępnie, że będzie to kosztować około 200 mln zł, a szczegóły tych kosztów powinny być znane m.in. dzięki opracowanym dokumentom - studium wykonalności. - _ Planowane przez PLK prace będą jeszcze wymagały szczegółowych uzgodnień z organami UE _ - zaznaczył Dutkiewicz.

bECDSCWR

Inwestycje, które będzie realizować PKP PLK są zapisane w Kontrakcie Terytorialnym województwa podlaskiego z rządem na lata 2014-2023. Są tam także inne inwestycje kolejowe: Białystok-Bielsk Podlaski, granica województwa - Czeremcha-Hajnówka, Lewki-Hajnówka, Białystok-Sokółka-Kuźnica Białostocka. Najważniejszą inwestycją kolejową jest natomiast modernizacja Rail Baltica - międzynarodowej trasy E75 na odcinku Warszawa-Białystok. Z kontraktu województwa podlaskiego jest modernizowany odcinek Sadowne-Białystok.

Czytaj więcej w Money.pl

bECDSCXm
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)