Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Boom zakupów w sklepach właściciela Reserved. Tak dobrze było tylko przed Bożym Narodzeniem

8
Podziel się:

Klienci szturmowali w drugim kwartale sklepy sieci należących do LPP. Patrząc na wyniki całego sektora można powiedzieć, że firma spija większość śmietanki z sukcesu branży odzieżowej.

Wydajemy na ciuchy coraz więcej. Głównie w sklepach LPP
Wydajemy na ciuchy coraz więcej. Głównie w sklepach LPP (LPP)

Klienci szturmowali w drugim kwartale sklepy sieci należących do LPP. Patrząc na wyniki całego sektora można powiedzieć, że firma spija większość śmietanki z sukcesu branży odzieżowej.

LPP, właściciel sieci Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY, miał w drugim kwartale ponad 2 mld zł przychodów - podano we wstępnych danych. Przekroczyć ten poziom udało się spółce dotąd tylko raz - w czwartym kwartale ub. roku. Tyle, że wtedy był to okres świąteczny, więc tym bardziej należy docenić obecny wynik.

Przychody wzrosły o aż 20 proc. rok do roku. I nie można tego zrzucać na efekt rosnącej liczby sklepów. Bez uwzględnienia nowych lokalizacji (w sklepach porównywalnych - like for like LFL) w drugim kwartale 2018 roku sprzedaż wzrosła o aż 14,6 proc.

Zobacz także: Zobacz też: Cindy Crawford w kampanii polskiej marki!

To bardzo dobry wynik. Dla porównania sprzedaż detaliczna ubrań i obuwia wzrosła w pierwszych pięciu miesiącach roku o 8,6 proc. - podał niedawno GUS. Dynamika sieci handlowych LPP jest więc dwukrotnie wyższa niż reszty rynku. Z zastrzeżeniem, że dane podane przez spółkę obejmują też salony zagranicznych. Być może to efekt zaangażowania znanej modelki Cindy Crowford do kampanii reklamowej?

Powierzchnia handlowa LPP na dzień 30 czerwca 2018 roku wyniosła 1 034 tys. m2 i wzrosła o 10,7 proc. rdr. Spółka miała 310 mln zł zysku operacyjnego w drugim kwartale tego roku (wzrost o 49 proc. rdr) - to o 7,3 proc. więcej niż oczekiwali analitycy rynku ankietowani przez PAP.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 1 230 mln zł (wzrost o 28 proc. rdr), koszty operacyjne sięgnęły 898 mln zł (wzrost o 21 proc. rdr). Z tych danych wynika, że poprawiła się marża, czyli spółka na sprowadzanych głównie z Chin ubraniach zarabia więcej niż rok temu.

Szczegółowy raport finansowy za pierwsze półrocze 2018 roku zostanie opublikowany 4 września 2018 r.

Na te dane bardzo dobrze zareagowała giełda. Akcje LPP poszły w górę o 5,5 proc. we wtorek i jedna kosztowała nawet 9 tys. 50 zł. Do rekordowego notowania ze stycznia b.r. brakuje jeszcze 250 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Kora
6 lat temu
Ludzie przekonują się do ubrań z salonów LPP, Jakość coraz lepsza, a stylizacje wyglądają naprawdę ok, w stosunku do zachodnich sieciówek. Poza tym zawsze lepiej wspierać rodzimy rynek.
Ziggy
6 lat temu
Progres niesamowity. Ubrania polskiej firmy stają się coraz bardziej popularne na świecie.
it
6 lat temu
Taki wynik już w drugim kwartale pokazuje tylko jak mocna jest w tym momencie spółka. Ten rok będzie przełomowy. Mysle ze rekord gielgowy spółki w tym roku jest bardzo realny.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Bartosz
6 lat temu
Wynik rewelacja jak na drugi kwartał. Wiosenna kolekcja musiała być mocno rozchwytywana.
Ziggy
6 lat temu
Progres niesamowity. Ubrania polskiej firmy stają się coraz bardziej popularne na świecie.
it
6 lat temu
Taki wynik już w drugim kwartale pokazuje tylko jak mocna jest w tym momencie spółka. Ten rok będzie przełomowy. Mysle ze rekord gielgowy spółki w tym roku jest bardzo realny.
bialy
6 lat temu
Reserved robi coraz lepsze ciuchy, wiedzą że najlepszy klient to powracający klient.
kotek
6 lat temu
dobre wyniki, bo w tym roku maja najlepsze kolekcje i duże obniżki i koszą konkurencje