Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

McDonald's wprowadza rewolucję technologiczną. Tracił miliony klientów przez kolejki

46
Podziel się

Amerykańskie restauracje McDonald's traciły klientów przez ostatnie cztery lata. Ratunku szukają w rewolucji technologicznej. Zamówienia i płatności można będzie wkrótce zrobić przez komórkę.

McDonald's wprowadza rewolucję technologiczną. Tracił miliony klientów przez kolejki
(Tomasz Ho, Eastnews)
bDXQCRGt

W środę 1 marca Chris Kempczinski, prezes McDonald's w USA, ogłosił plany rewolucji technologicznej w restauracjach sieci. Zmiany dotyczyć będą zarówno klientów, odbierających swoje zamówienia z samochodu, jak i tych, którzy przekraczają próg restauracji - podaje agencja Reuters.

Koncern baczną uwagę zwraca szczególnie na tych pierwszych. Jak podano, aż 70 proc. wszystkich transakcji w sieci fast-food to właśnie klienci McDrive. Ci natomiast coraz bardziej „zniesmaczeni” są nie tyle jakością potraw, ile czasem oczekiwania w kolejkach.

Jak policzono w latach 2012-2016 amerykański McDonald's stracił około 500 mln transakcji. Rozwiązanie polegać ma na przyśpieszeniu realizacji zamówienia. Jak to zrobić?

bDXQCRGv

Ratunek przynosi technologia. Dla klientów przygotowano aplikację, która da możliwość zamówienia i zapłacenia przy użyciu telefonu komórkowego.

McDonald's zacznie wprowadzać ofertę "zamów mobilnie i płać” od czwartego kwartału i do końca roku ma być dostępna w 14 tys. restauracji w Stanach Zjednoczonych, czyli w kraju, w którym koncern ma 40 proc. swoich globalnych zysków. Programem będzie też objętych 6 tys. restauracji poza USA.

Klienci, korzystający ze specjalnej aplikacji będą mieli opcję, by odebrać zamówienie w okienkach McDrive, albo specjalnie desygnowanych „krawężnikowych” punktach na parkingu, gdzie pracownicy zajmować się będą tylko doręczaniem zamówień. Można będzie odebrać jedzenie również w samej restauracji.

W ten sposób oszczędza się na czasie składania zamówienia. Klient, zamiast referować, co chce zjeść i co wypić w jednym okienku i czekać na realizację przed drugim, cały czas blokując kolejkę, teraz będzie mógł podjechać od razu do punktu odbioru zamówienia.

bDXQCRGB

Według szacunków zarządu korporacji zmiany technologiczne spowodują, że 20 proc. transakcji w McDrive będzie realizowanych poprzez dostawy w „przykrawężnikowych” punktach, a 20 proc. w okienkach odbioru z pominięciem okienka zamawiania. Technologia zmniejszyć ma też liczbę błędów, występujących często przy dużych, złożonych zamówieniach.

Jak podaje Reuters McDonald's jest mocno opóźniony w nowinkach technologicznych w porównaniu z innymi gigantami fast-food w USA, takimi jak Domino's Pizza Inc, Panera Bread Co czy Starbucks Corp.

bDXQCRGW
wiadomości
gospodarka
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
klijent Mc
4 lata temu
McDonald otatnio kpi z klijentow porcje zmniejszyl o 1/3 a cene podnosi o 25%.
Marcin
4 lata temu
Polecam film "Super Size Me" (2004).
Wszystko w te...
4 lata temu
McDonald's: Ceny jak w restauracji a jedzenie jak ze śmietnika.Enjoy
bDXQCRGX
I beda tracic...
4 lata temu
I beda tracic,zmniejszaja gramature,a podnoszą cene produktu
ads
4 lata temu
Technologia zwiększy liczbę klientów i przyspiesza obsługę? Żarty jakieś. Szlag mnie trafia jak muszę najpierw zamawiać co chce ( nieważne czy przy maszynie czy przy kasie) a potem czekac w kolejce po odbiór zamówienia. Kiedyś były 4 kasy kolejka sie prżesuwala człowiek przynajmniej widział ze za chwile kupi co chce a teraz stoję jak bałwan na środku sali i czekam aż dwóch pracownikow na krzyż wyda mi wreszcie zamowienie.
...
Następna strona