Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

McDonald's znalazł sposób na swoje problemy

0
Podziel się:

Pozycja McDonald's w indeksie "Buzz" firmy badawczej YouGov - mierzącym percepcję marek wśród konsumentów - jest najwyższa od prawie dwóch lat.

McDonald's znalazł sposób na swoje problemy
(Jacek Halicki/Wikimedia (CC BY-SA 3.0))

YouGov od lat regularnie bada stosunek Amerykanów do najpopularniejszych marek na krajowym rynku. Z najnowszej publikacji wyników indeksu "Buzz" - mierzącego percepcję marek wśród konsumentów na podstawie zasłyszanych przez nich opinii i informacji na temat danej firmy - wynika, że wprowadzenie całodziennej oferty śniadaniowej w restauracjach McDonald's na terytorium USA było wizerunkowym strzałem w dziesiątkę.

Od sierpnia 2015 pozycja McDonald's w indeksie "Buzz" polepszyła się o całe 17 punktów, z -1 do 16 (w skali od -100 do 100). To obecnie najwyższa lokata wśród wszystkich sieci fast food uwzględnianych w badaniu YouGov. Zarazem jest to najlepszy wynik McDonald's od prawie dwóch lat, przewyższający ogólne postrzeganie statystycznego baru szybkiej obsługi o całe 10 punktów.

Konsumentami, którzy oceniali McDonald's w badaniu YouGov, były osoby w wieku powyżej 18. roku życia, spożywające śniadanie poza domem z częstotliwością w przedziale od jednej wizyty w restauracji miesięcznie do nawet dwóch wizyt dziennie.

Jeszcze bardziej obiecująco przedstawia się awans McDonald's w indeksie "Purchase Consideration", mierzącym skłonność klientów do skorzystania z oferty danej sieci. Na początku sierpnia odsetek osób, które dopuszczały wizytę w McDonald's przy następnej okazji, kiedy będą spożywać śniadanie poza domem, wynosił 39 proc. Obecnie jest to 46 proc.

Problem goni problem w McDonald's

To dobra wiadomość dla giganta fast food, który już od dłuższego czasu boryka się z problemami. W sierpniu sieć informowała, że zamyka 59 lokali w USA. Tym samym po raz pierwszy od co najmniej 45 lat liczba amerykańskich restauracji McDonald's zamkniętych w danym roku przewyższy liczbę nowo otwartych placówek.

Likwidacja 59 lokali to część planu restrukturyzacyjno-oszczędnościowego, wdrożonego przez zarząd sieci w obliczu kryzysu wizerunkowego i spadających przychodów. W tym roku zwolniono już ponad 200 pracowników biurowych.

Lokale McDonald's w Stanach Zjednoczonych - których liczba na koniec 2014 r. zbliżała się do 14,4 tys. - generują ok. 32 proc. przychodów koncernu. Jednak od siedmiu kwartałów sprzedaż w porównywalnych restauracjach na terenie USA maleje: w II kwartale br. spadek ten wyniósł 2 proc.

Powodem są zmieniające się preferencje kulinarne konsumentów i wzrastająca świadomość znaczenia zdrowego odżywiania. Stąd też wśród Amerykanów coraz większą popularnością cieszą się tzw. restauracje fast casual, jak Chipotle Mexican Grill, które oferują świeższe i mniej przetworzone produkty.

W skali globu przychody McDonald's w pierwszej połowie br. spadły o 10 proc., do 12,5 mld USD. Zysk netto sieci spadł o 22 proc., do 2 mld USD.

Z dokumentów przesłanych przez koncern do Departamentu Handlu w Minnesocie w lipcu br. wynika, że McDonald's zamknie w tym roku łącznie 184 restauracje, a otworzy 125 nowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)