Przewiduje to uchwalona przez Sejm nowelizacja ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.
Za przyjęciem nowelizacji głosowało 423 posłów, nikt nie był przeciw, jeden poseł wstrzymał się od głosu.
Rząd dopisał do specjalnej ustawy, która pozwoliła na rozpoczęcie budowy terminalu LNG w Świnoujściu budowę dwóch gazociągów w województwie dolnośląskim. Chodzi o gazociąg od granicy z Niemcami w Lasowie do magazynu gazu w Wierzchowicach koło Milicza oraz o gazociąg Jeleniów - Dziwiszów koło Jeleniej Góry. Inwestorem ma być państwowa spółka Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System.
Sejm odrzucił poprawkę PiS, która zakładała dopisanie do listy trzech innych gazociągów - Hermanowice - Tworzeń (przez województwa: podkarpackie małopolskie i śląskie), Skoczów - Oświęcim (Śląskie, Małopolskie) i Zdzieszowice - Wrocław (Opolskie, Dolnośląskie).
[
Gazociąg Północny zagraża rozwojowi gazoportu ]( http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/gazociag;polnocny;zagraza;rozwojowi;portu;w;swinoujsciu,180,0,582324.html )Według wiceministra skarbu Mikołaja Budzanowskiego, zaproponowane przez rząd dwa gazociągi - pomimo że dotyczą Dolnego Śląska, mogą być traktowane jako inwestycje towarzyszące terminalowi LNG w Świnoujściu.
Jego zdaniem budowa gazociągów pozwoli na poprawę bezpieczeństwa energetycznego kraju. Rozbudowa węzła na granicy w Lasowie umożliwi eksport gazu, gdy zacznie pracować terminal gazowy.
Budzanowski zapewnia, że terminy przewidziane w harmonogramie budowy gazoportu w Świnoujściu są dotrzymywane i pierwszy statek będzie mógł zawinąć do terminalu po 30 czerwca 2014 r.
Dzięki terminalowi LNG drogą morską będzie można pozyskać do 5 mld m. sześc. gazu ziemnego rocznie. W zależności od zapotrzebowania, możliwa będzie rozbudowa terminalu do 7,5 mld m. sześc., bez konieczności powiększania terenu, na którym powstanie. Obecnie Polska zużywa ok. 14 mld m. sześć, gazu rocznie.