Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Nowy odcinek drogi S3 otwarty. Prace komplikowały szkody górnicze

27
Podziel się:

Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe trwała 30 miesięcy.

Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe trwała 30 miesięcy.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe trwała 30 miesięcy. (fot. GDDKiA S3 Lubin)

Kierowcy zyskali 11,3 km nowej dwupasmowej drogi w okolicach Lubina. Kosztowała ponad 260 mln zł. Prace komplikowały szkody górnicze występujące w okolicy.

Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe trwała 30 miesięcy. Nowa trasa omija Lubin od zachodu.

W ramach inwestycji powstały dwa węzły drogowe oraz 9 obiektów budowanych w technologii żelbetowej. Powstało także 12 dróg dojazdowych dla ruchu lokalnego i łącznic na węzłach.

Zobacz także: Polscy przedsiębiorcy wiedzą, że innowacje są konieczne:

Prace prowadzone były na terenach dotkniętych szkodami górniczymi. Północna część to obszar i teren górniczy "Lubin I", na którym usytuowane są Zakłady górnicze "Lubin – Szyby Główne i Wschodnie".

Z kolei południowy odcinek przebiega przez rejon występowania złóż niezagospodarowanych, o potencjalnych możliwościach eksploatacji. To wymagało specjalnych rozwiązań.

Marta Sitkiewicz/Wirtualna Polska

- Realizacja naszej części inwestycji, ale także całej trasy biegnącej z północy na południe kraju, wpłynie na skrócenie czasu podróży i poprawę bezpieczeństwa ruchu. Trudno wyobrazić sobie, że może jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu, ponieważ Dolny Śląsk jest doskonale rozpoznanym przez biznes terenem i jak mało który dba o swój rozwój - mówi Piotr Bienias, członek zarządu Mota-Engil Central Europe, realizującej inwestycję

- Na pewno rozwinięcie infrastruktury drogowej w tej części kraju odciąży główne arterie, a to niewątpliwa wartość tej inwestycji. Przed nami już wkrótce kolejna finalizacja inwestycji, tym razem odcinka S3 Jawor-Bolków - dodaje Bienias.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(27)
Wilku
6 lat temu
Cześć Redakcjo. Prośba do Was, skorygujcie na przyszłość rysunki kolorystycznie. Na wszelkiego rodzaju mapach budowy dróg kolorem zielonym zaznacza się inwestycje UKOŃCZONE, a czerwonym te w budowie. To bardzo mylące na pierwszy rzut oka, gdy na zielono zaznaczacie drogi które są w budowie. Na drogi, które są w budowie i w terminie możecie wybrać jakiś inny jaskrawy kolor.
Wro
6 lat temu
Dolny Śląsk jak zawsze liderem w sieci dróg. S8 czy S5 inni dalej budują, u nas juz otwarta. Może to zasługa tych co tu rządzą od lat...
strażnik
6 lat temu
zawsze na zachodzie, a gdzie MY - olsztyńskie??? Warmia i Mazury??? jak dojechać szybko nad morze??? do Mikołajek??? wyjechać gdziekolwiek za granicę??? jeszcze lotnisko przesunąć na południe i pozamiatane..
PZPO
6 lat temu
22 mil za 1 km drogi. Faktycznie byly tapniecia...
kolas
6 lat temu
Jakies te drogi pourywane nie laczace sie ze soba omijajace miasta ale wciaz w miastach brak glownych drog laczacych najwazniejsze miasta kraju niby sie buduje ale wyniki marne .
...
Następna strona